Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31303
Title: دور الفيسبوك في مجابهة التطرف الديني
Authors: حمايمي, محرز
مشروم, محفوظ
مرابطي, بلال
Keywords: الفيسبوك
التطرف الديني
Issue Date: 2022
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تهدف الدراسة إلى إلقاء الضوء على ظاهرة متفشية في المجتمعات النامية وهي ظاهرة التطرف الديني وما لهذه الظاهرة من عواقب وآثار سلبية على المجتمع، وباعتبار الفيسبوك من أكثر وسائل التواصل الاجتماعي استخداما، فقد حاولنا من خلال هذه الدراسة معرفة ما إذا كان بإمكاننا استخدام الفيسبوك كوسيلة لمواجهة خطر التطرف الديني. تعتبر هذه الدراسة من الدراسات المسحية الوصفية التي تسعى الى فهم دور الفيسبوك في مجابهة ومواجهة التطرف الديني. أدوات البحث والتقصي: تم الاستعانة باستبيان وتوزيعه الكترونيا صمم ذلك وتم تطبيقها على عينة قوامها 50 طالب وطالبةتم اختيارها بطريقة مقصودة لنتوصل إلى النتائج التالية: • يمكن للفيسبوك مجابهة التطرف الديني
The study aims to shed light on a phenomenon that is prevalent in developing societies, namely the phenomenon of religious extremism and the negative consequences and effects on society, and as one of the most widely used social media, we have tried through this study to see if we can use Facebook as a means of countering the threat of religious extremism. This study is a descriptive survey that seeks to understand Facebook's role in confronting and confronting religious extremism. Research and investigation tools: A questionnaire was used and distributed electronically designed and applied to a sample of 50 students selected in a deliberate manner to reach the following conclusions: Facebook can counter religious extremism.
Description: تخصص: الاتصال جماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31303
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mrabti-bilal.pdf538,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.