Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31352
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبوسحلة, إيناس-
dc.contributor.authorعباسي, الرميصاء-
dc.date.accessioned2022-
dc.date.available2022-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31352-
dc.descriptionالتخصص: علم الاجتماع اتصالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة اتجاهات الطلبة نحو التعليم عن بعد اجريت خلال السنة الجامعية 2021/2022 ، وقد طبقت على عينة من الطلبة بلغ عددهم 73 مبحوث من الجنسين استخدمنا منهج البحث الميداني واستخدمنا الاستمارة كاداة لجمع البيانات وتوصلت الدراسة الى النتائج التالية : قصور واضح في عدم قدرة الطالب في التحكم في منصات التعليم عن بعد بسبب عملية الاتصال بين الطالب وادارة الجامعة مما أثر على المستوى الدراسي وفشل التحصيل العلمي . ساهمت الاعمال المنجزة من قبل الطالب (المحاضرات والواجبات ..)عن بعد في غياب روح المبادرة والتعلم سواء بعدم فهم الدروس او صعوبات متعلقة بالجانب التقني وبالتالي التاثير على عملية التعلم والمبادرة في البحث . طلبة التعليم التقليدي لايمتلكون نفس مستوى التعليم عن بعد وذالك لاختلاف مستوى الاداء في التعليم عن بعد مقارنة بنتائج التعليم التقليدي الفعالة .en_US
dc.description.abstractThis study aims to know the students’ attitudes towards distance education, which was conducted during the academic year 2021/2022. It was applied to a sample of students, numbering 73 respondents of both sexes. We used the field research method and used the form as a data collection tool. The study reached the following results: A clear deficiency in the student's inability to control the distance education platforms due to the communication process between the student and the university administration, which affected the academic level and the failure of educational attainment. The work carried out by the student (lectures, assignments..) from a distance contributed to the absence of initiative and learning, whether by not understanding the lessons or difficulties related to the technical aspect. Impact on the learning process and initiative in research. Students of traditional education do not have the same level of distance education because of the difference in the level of performance in distance education compared to the results of effective traditional education.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectاتجاهاتen_US
dc.subjectالتعليم عن بعدen_US
dc.subjectالطلبةen_US
dc.subjectجائحة كروناen_US
dc.titleاتجاهات الطلبة نحو التعليم عن بعد في ظل جائحة كـــورونا عينة من طلبة قسم علم اجتماع سنة الثانية - سنة الثالثةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
abbassi-eromaisaa.pdf624,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.