Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31665
Title: The impact of variables of the unified model, formation and language on entrepreneurial intention of Algerian students -A field study in Blida, Tizi Ouzou, and Algiers أثر متغيرات النموذج الموحد والتكوين واللغة على النية المقاولاتية لدى الطلبة الجزائريين -دراسة ميدانية بالبليدة، تيزي وزو والجزائر
Authors: Ouafa Soualah Mohamed
Badis Benaicha
Keywords: entrepreneurial intention
the unified model
formation
language
Issue Date: 2022
Series/Report no.: Vol : 22(1) / December 2022;
Abstract: تركز هذه الورقة البحثية على دراسة النية المقاولاتية بالنظر لأهميتها البالغة كونها المرحلة التي تسبق العمل المقاولاتي مباشرة، وذلك من خلال اعتماد النموذج الموحد الذي يقوم بالدمج بين نموذج تكوين الحدث المقاولاتي لــ Shapero وSokol ونظرية السلوك المخطط لـ Ajzen، حيث تدرس أثر كل العوامل التي يضمها هذا النموذج على النية المقاولاتية لدى الطلبة الجزائريين مع التركيز على أثر متغيرتين اثنين هما اللغة وجودة التعليم المفترضة باعتباره مدفوعا وذلك من خلال المقارنة بين الطلبة الجامعيين في كل من الولايات الثلاث البليدة، الجزائر، تيزي وزو، وأظهرت نتائج الدراسة أن المتغيرتان السابقتان ترتبطان مع النية المقاولاتية ارتباطا عكسيا حيث كلما كان الطالب أكثر إتقانا للغة الأعمال وكلما ارتفعت كفاءاته العلمية قلت نواياه المقاولاتية.This research paper focuses on the study of entrepreneurial intention due to its great importance since it is the former phase of the entrepreneurial action, through the adoption of the unified model that integrates the model of formation of the entrepreneurial event of Shapero and Sokol and the theory of planned behavior of Ajzen, where it studies the impact of all the factors included in this model on the entrepreneurial intention of Algerian students with a focus on the impact of two variables, language and the quality of education assumed as driven by comparison between university students In each of the three wilayas of Blida, Algeria, and Tizi Ouzou, the results of the study showed that the two previous variables are inversely linked to entrepreneurial intention, where the more proficient a student is in the business language and the higher his scientific competencies, the less entrepreneurial intentions he has.
Description: El-Bahith Review
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/31665
ISSN: 1112-3613
Appears in Collections:numéro 22 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
C2215.pdf255,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.