Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32028
Title: Women empowerment in A Vindication of The Rights of Woman by mary wollstonecraft
Authors: Cheikh, Abderrahim
WIDAD, ZENATI
Keywords: women education
mary wollstonecraft
A Vindication of The Rights of Woman
women in the 18th
liberation
l'éducation des femmes
mary wollstonecraft
Une revendication des droits de la femme
les femmes du 18e
libération
تعليم المرأة
ماري ولستونكرافت
دفاعا عن حقوق المرأة
النساء في 18
تحرير
Issue Date: 2022
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: This report provides an overview of the status, or lack thereof, of women's role in 18th century England. It then covers Wollstonecraft's reaction to Jean Jacques Rousseau's ideas on women's education, as well as the Ardens, a family of professional teachers, and their impact on Wollstonecraft's future educational efforts. If women are actually equal to males in terms of reasoning, then this would appear to be the decisive element in what their 'character' might achieve. Women may be considered to have contingently evolved dispositions that prevent them from refining their reason in virtue since they are not always offered the same social and educational possibilities as males. Nonetheless, they are always capable of doing so. Women's liberation, according to Wollstonecraft, does not have to imply a reversal of conventional norms. Indeed, allowing women independence may help them to more fully realize their virtue since they will be able to develop that virtue freely, according to their own liberty to apply reason.
Ce rapport donne un aperçu du statut, ou de l'absence de statut, du rôle des femmes dans l'Angleterre du XVIIIe siècle. Il couvre ensuite la réaction de Wollstonecraft aux idées de Jean Jacques Rousseau sur l'éducation des femmes, ainsi que les Ardens, une famille d'enseignants professionnels, et leur impact sur les futurs efforts éducatifs de Wollstonecraft. Si les femmes sont réellement égales aux hommes en termes de raisonnement, cela semble être l'élément décisif dans ce que leur « caractère » pourrait atteindre. Les femmes peuvent être considérées comme ayant des dispositions d'évolution contingente qui les empêchent d'affiner leur raison dans la vertu puisqu'elles ne se voient pas toujours offrir les mêmes possibilités sociales et éducatives que les hommes. Néanmoins, ils sont toujours capables de le faire. La libération des femmes, selon Wollstonecraft, ne doit pas impliquer un renversement des normes conventionnelles. En effet, permettre aux femmes l'indépendance peut les aider à réaliser plus pleinement leur vertu puisqu'elles pourront développer cette vertu librement, selon leur propre liberté d'appliquer la raison.
يقدم هذا التقرير لمحة عامة عن حالة ، أو عدم ، دور المرأة في إنجلترا في القرن الثامن عشر. ثم يغطي رد فعل Wollstonecraft على أفكار جان جاك روسو حول تعليم المرأة ، وكذلك Ardens ، وهي عائلة من المعلمين المحترفين ، وتأثيرهم على جهود Wollstonecraft التعليمية المستقبلية. إذا كانت المرأة مساوية للذكور بالفعل من حيث التفكير ، فسيظهر هذا كعنصر حاسم في ما يمكن أن تحققه "شخصيتها". قد يُنظر إلى النساء على أنهن لديهن نزعات طارئة تمنعهن من صقل عقلهن في الفضيلة ، حيث لا يُمنحن دائمًا نفس الإمكانيات الاجتماعية والتعليمية مثل الذكور. ومع ذلك ، فهم قادرون دائمًا على القيام بذلك. لا يجب أن يتضمن تحرير المرأة ، وفقًا لوولستونكرافت ، عكس المعايير التقليدية. في الواقع ، قد يساعد السماح للمرأة بالاستقلال على إدراك فضيلتها بشكل كامل لأنها ستكون قادرة على تطوير تلك الفضيلة بحرية ، وفقًا لحريتها في تطبيق العقل.
Description: English Language and Literature
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32028
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
وليد زناتي_compressed.pdf364,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.