Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32110
Title: Investigating the Use of Context Clues in Word Comprehension in EFL Reading The Case of Second Year Licence Students at the Department of Letters and English Language-Kasdi Merbah University- Ouargla- Algeria
Authors: Halima, BENZOUKH
Rayel, OUDINA
Maria, CHEBBOUB
Keywords: Vocabulary
Word comprehension
Reading comprehension
Context clues
EFL context
vocabulaire
compréhension de mots
compréhension de lecture
indices du contexte
contexte de l'EFL
المفردات
فهم الكلمات
Issue Date: 2022
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: Vocabulary comprehension is one of the most critical, but challenging tasks for EFL learners. One way to ease the burden is to aid students to become independent EFL vocabulary learners. This could be achieved through providing them with vocabulary learning strategies. Instructing students to apply context clues can be one of the strategies that guide them to find out the meanings of unfamiliar words in the reading process. This study, therefore, aims at investigating the impact of context clues strategy on enhancing learners’ word comprehension in EFL reading. In the current research work, a quasi-experiment was conducted to evaluate the effectiveness of context clues strategy instruction to infer words’ meaning . The findings revealed that utilizing context clues’ strategy has a positive effect on students’ word comprehension level. This strategy can make learners comprehend the meanings of unfamiliar words, and thus many EFL teachers need to implement this strategy in their classrooms. Keywords: Vocabulary, Word comprehension, Reading comprehension, Context clues, EFL context.
Comprendre le vocabulaire est l'un des aspects les plus importants et les plus difficiles de apprentissage pour les apprenants de langue anglaise. L'un des moyens les plus efficaces pour faciliter la compréhension du vocabulaire est d'aider les apprenants à devenir indépendants. Ceci peut être réalisé en les entraînant à acquérir des stratégies d'apprentissage du vocabulaire. Une stratégie efficace consiste à enseigner aux élèves comment utiliser les indices du contexte pour trouver un sens à de nouveaux mots dans le processus de lecture. Cette étude vise donc à étudier l'effet de la stratégie de l’utilisation des indices du contexte sur l'amélioration de la compréhension des motpar les apprenants en lecture dans une langue étrangère. Dans cette étude, nous avons utilisé une méthodologie quasi-expérimentale pour évaluer l'efficacité des instructions de la stratégie de l’utilisation des indices du contexte pour déduire le sens des mots. Les résultats ont révélé que de la stratégie de l’utilisation des indices du contexte a un effet positif sur le niveau de compréhension des mots des élèves. Cette stratégie peut amener les apprenants à comprendre la signification de mots inconnus. Les enseignants d'EFL doivent donc s'appuyer sur cette stratégie dans leurs cours.s
يعد فهم المفردات أحد أهم و أصعب جوانب تعلم اللغة بالنسبة لمتعلمي اللغة الإنجليزية، و من أحد أنجع الطرق لتسهيل عملية استيعاب المفردات هو مساعدة المتعلمين على أن يصبحوا مستقلين حيث يمكن تحقيق هذا من خلال تدريبهم على اكتساب استراتيجيات تعلماالمفردات، وإحدى الإستراتيجيات الفعالة هي تعليم الطلبة كيفية استعمال دلالات السياق لإيجاد معنى للكلمات الجديدة في عملية القراءة، وتهدف هذه الدراسة إلى البحث في تأثير إستراتيجية استعمال دلالات السياق في تعزيز فهم الكلمات لدى المتعلمين في القراءة في اللغة الأجنبية. اعتمدنا في هذه الدراسة على المنهجية الشبه تجريبية لتقييم فعالية تعليمات إستراتيجية استعمال دلالات السياق لاستنتاج معنى الكلمات. كشفت النتائج أن استخدام إستراتيجية دلالات السياق له تأثير إيجابي على مستوى فهم الكلمات لدى الطلاب. و يمكن أنتجعل هذه الإستراتيجية المتعلمين يفهمون معاني الكلمات الغير المألوفة، وبالتالي يجب على أساتذة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية الِاعتماد على هذه الإستراتيجية في تدريسهم . الكلمات الرئيسية:
Description: Letters and Languages English Language
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32110
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ادينة+شيبوب_compressed.pdf912,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.