Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن تفات,عبد الحق-
dc.contributor.authorسعادة, مريم-
dc.contributor.authorرحيم, عبلة-
dc.date.accessioned2023-03-06T09:08:19Z-
dc.date.available2023-03-06T09:08:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32246-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى التعرف على المزيج التسويقي واثره على رضا الزبون من خلال اسقاط الدراسة على مؤسسة موبليس ورقلة حيث حاولت الدراسة عرض مفاهيم عناصر المزيج التسويقي الذي يتم بواسطته تحقيق رضا زبون المؤسسة، ومن اجل التعرف على مدى تأثير عناصر المزيج التسويقي على رضا الزبون فقد تم الاعتماد على المنهج الوصفي في الجانب النظري للدراسة، والمنهج التحليلي في الجانب الميداني وذلك باستخدام برنامج spss، ومن أهم النتائج التي تم التوصل اليها من خلال الفرضيات الجزئية هو قبول الفرضية الرئيسية والتي تنص على وجود تأثير للمزيج التسويقي على رضا زبون مؤسسة موبليس ورقلةen_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to identify the marketing mix and its effect on customer satisfaction, By dropping the study to Mobilis and Ouargla, the study attempted to present the concepts of the marketing mix elements by which customer satisfaction is achieved ,In order to determine how the marketing mix elements affect customer satisfaction, the most important findings were the descriptive approach to study and the analytical approach to practice using Spss. One of the most important conclusions reached by partial hypotheses is acceptance of the key hypothesis that the marketing mix has an effect on customer satisfaction of Mobilis Agency and ouarglaThe objective of this study is to identify the marketing mix and its effect on customer satisfaction, By dropping the study to Mobilis and Ouargla, the study attempted to present the concepts of the marketing mix elements by which customer satisfaction is achieved ,In order to determine how the marketing mix elements affect customer satisfaction, the most important findings were the descriptive approach to study and the analytical approach to practice using Spss. One of the most important conclusions reached by partial hypotheses is acceptance of the key hypothesis that the marketing mix has an effect on customer satisfaction of Mobilis Agency and ouargla-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectمؤسسة موبليس ورقلةen_US
dc.subjectالمزيج التسويقيen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectMobilise and Ouarglaen_US
dc.subjectMarketing mixen_US
dc.titleأثر المزيج التسويقي على رضا الزبون دراسة لعينة من زبائن مؤسسة الهاتف النقال موبيليس وكالة ورقلة خلال الفترة 2022/2021en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
saada-rahim.pdf3,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.