Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32273
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكاهي, فطيمة-
dc.contributor.authorشرفي, سارة-
dc.date.accessioned2023-03-06T15:37:21Z-
dc.date.available2023-03-06T15:37:21Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32273-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر التسويق الاخضر على السلوك الشرائي للمستهلك من خلال أبعاد التسويق الاخضر(المنتج الاخضر، الترويج الاخضر، التوزيع الاخضر، التسعير الاخضر) ولتحقیق ذلك تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحلیلي، و استخدام 50 إستبانة وزعت على زبائن مؤسسة نفطال ورقلة و بالاضافة الى استبانة الكترونية استرد منها 66 ردا. وقد توصلت الدراسة إلى أن هناك مستوى ادراك مرتفع لمستهلكي نفطال لأبعاد التسويق الاخضر، علاوة على ذلك توصلنا الى وجود مستوى اقبال مرتفع للمستهلكين على الشراء في ل الممارسات التسويقية الخضراء، اضافة الى عدم وجود فروقات ذات دلالة إحصائیة تعزى إلى المتغیرات الجنس، في حين توجد فروقات ذات دلالة احصائية تغزى للمتغيرات السن، المستوى التعليمي و مدة الاستخدامen_US
dc.description.abstractThis study aims to identify the impact of green marketing on consumer purchasing behavior through the dimensions of green marketing (green product, green promotion, green place, green pricing). To achieve this, we used the descriptive, analytical approach, and 50 questionnaires were used distributed to the customers of the Naftal- Ouargla-, in addition to an electronic questionnaire, which 66 responses were returned. The study concluded that there is a high level of awareness by Naftal consumers of the dimensions of green marketing, and on top of that, we found a high level of consumer demand for green marketing practices, in addition to the absence of statistically significant differences attributed to the variables of sex, while there are differences Statistically significant variables include age, educational level and duration of use-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectسلوك شرائي للمستهلكen_US
dc.subjectتسويق أخضرen_US
dc.subjectتوزيع أخضen_US
dc.subjectنفطالen_US
dc.subjectترويج أخضرen_US
dc.subjectورقلةen_US
dc.subjectمنتج أخضرen_US
dc.subjectتسعير أخضرen_US
dc.subjectgreen marketingen_US
dc.subjectconsumer purchasing behavioren_US
dc.subjectGreen promotionen_US
dc.subjectgreen producten_US
dc.subjectgreen pricingen_US
dc.subjectgreen placeen_US
dc.subjectnaftalen_US
dc.subjectouarglaen_US
dc.titleاثر التسويق الاخضر على السلوك الشرائي للمستهلك دراسة ميدانية لعينة من زبائن مؤسسة نفطال ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cherfi-sara.pdf1,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.