Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorالهلة,محمد-
dc.contributor.authorموقار, ریاض-
dc.date.accessioned2023-03-07T10:57:15Z-
dc.date.available2023-03-07T10:57:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32295-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractThe study aimed to identify the methods of the marketing mix and its relationship to improving the quality of services and the challenges they face in Algeria, and to achieve this, the descriptive analytical method was relied on, by standing on the theoretical foundations and strengthening them with a field study on a sample of individuals, including clients and workers in Al-Diaa clinic Ouargla, and the SPSS program and data processing were used, and they were analyzed. The study summarized many results, the most important of which is the reliance on the promotional aspect through technicians and engineers specialized in automated media, as this aspect is witnessing in achieving huge profits for clinics and clinics.en_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى الوقوف على طرق المزيج التسويقي وعلاقته في تحسين جودة الخدمات والتحديات التي تواجهها في الجزائر ,ولتحقيق ذلك تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي ,ذلك من خلال الوقوف على الاسس النظرية وتعزيزها بدراسة ميدانية على عينة من الافراد من زبائن وعمال في مصحة الضياء spssورقلة ,وقد تم الاستعانة ببرنامج وبتجهيزالبيانات ,وقد تم تحليلها ,لخصت الدراسة الى العديد من النتائج من أهمها الاعتماد على الجانب الترويجي من خلال تقنيين ومهندسين مختصين في الإعلام الآلي لما يشهده هذا الجانب في تحقيق أرباح طائلة للمصحات .والعيادات-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالمزيح الترويجيen_US
dc.subjectالتسويقen_US
dc.subjectالخدمات الصحيةen_US
dc.subjectالتسويق الخدمي الصحيen_US
dc.subjectجودة الخدماتen_US
dc.subjectpromotional mixen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjecthealth servicesen_US
dc.subjecthealth service marketingen_US
dc.subjectquality of servicesen_US
dc.titleدور عناصر المزيج التسويقي في تحسين جودة الخدمات دراسة حالة مصحة الضياء بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mougar-riaad.pdf1,17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.