Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم, خليدة-
dc.contributor.authorشطي, السعيد-
dc.contributor.authorشعشوع, يونس-
dc.date.accessioned2023-03-13T10:54:44Z-
dc.date.available2023-03-13T10:54:44Z-
dc.date.issued2022-06-13-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32365-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى معرفة اثر تكنولوجيا المعلومات والاتصال في الصندوق الوطني للعطل المدفوعة الأجر بورقلة ( CACOBATPH) على رضا الزبون ولتحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبيان على عينة من مجتمع الدراسة مكونة من 100 زبون وتم استرجاع 90استبانة قابلة للمعالجة. وبهدف معالجة هذه الاستبيانات قمنا باستخدام برنامجSpss v28 إضافة الى الملاحظة الميدانية على مستوى الصندوق، ومن أهم النتائج المتوصل إليها هي : أن تكنولوجيا المعلومات والاتصال أثر كبير على رضا زبائن المؤسسة الخدمية وذالك في ظل تزايد الوعي لدى الزبون وتطلعه على تشكيلة خدمات مناسبةen_US
dc.description.abstractThe study aims to identify the impact of information and communication technology on the National Fund for Paid Vacations in Ouargla (CACOBATPH). To achieve the study objectives, a questionnaire was distributed to a sample of the study population, consisting of 100 clients, and 90 questionnaires that could be processed were returned. We used the SPSS v 28 program in addition to the field observation at the fund level. The most important results that have been reached are that information and communication technology has a significant impact on the satisfaction of the service organization's customers. Considering the increasing awareness of the customer and his aspiration for an appropriate variety of services-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectشبكاتen_US
dc.subjectصندوق الوطني للعطل المدفوعة الأجرen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectتكنولوجيا المعلومات والاتصالen_US
dc.subject(CACOBATPH) caisse nationale des congé payésen_US
dc.subjectInformation and communication technologyen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectnetworksen_US
dc.titleأثر تكنولوجيا المعلومات والاتصال على رضا الزبون في المؤسسة الخدمية دراسة حالة الصندوق الوطني للعطل المدفوعة الأجر بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chati-chaachoua.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.