Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكاهي, فطيمة-
dc.contributor.authorصوالح, صفاء-
dc.date.accessioned2023-04-02T11:36:20Z-
dc.date.available2023-04-02T11:36:20Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32374-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى التعرف على أثر التسويق المباشر في تعزيز صوت الزبون من خلال وسائل التسويق المباشر (البريد المباشر، الهاتف، الكتالوج، الانترنت) ولتحقيق هذا الهدف اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي التحليلي، باستخدام استبانة الكترونية استرد منها 121 ردا. وقد توصلت الدراسة إلى أن هناك مستوى إدراك متوسط لاستخدام التسويق المباشر لدى متعاملين موبيليس، كما تؤثر الوسائل الثلاث (الهاتف، البريد المباشر، الكتالوج) في تعزيز صوت الزبون حيث قد بلغت نسبة تأثير كل وسيلة منهما على توالي (39%، 32%، 19%) في حين وسيلة (الانترنت) لا تؤثر في تعزيز صوت الزبون إضافة وجود إلى فروقات ذات دلالة إحصائية تعزى إلى المتغيرات (الجنس، المستوى التعليمي، مدة التعامل) في حين لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية تعزى للمتغيرات السن.en_US
dc.description.abstractThis study aims to explore the impact of direct marketing in enhancing the customer’s voice through direct marketing means (direct mail, telephone, catalog, and the Internet),and in order to achieve this goal, the study relied on the analytical descriptive approach using an electronic questionnaire, from which 121 responses were retrieved. The study found that there is an average level of awareness of the use of direct marketing by Mobiles customers. Besides, the three means such as telephone, direct mail, and catalogue have affected the enhancement of the customer’s voice. While the (internet) method does not affect the enhancement of the customer’s voice, in addition to inconsistencies that haz statistical significance attributed to the variables (gender, educational level, duration of support), while there is no statistical significance that’s up to age variables-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectصوت زبونen_US
dc.subjectانترنتen_US
dc.subjectهاتفen_US
dc.subjectموبيليسen_US
dc.subjectبريد مباشرen_US
dc.subjectكتالوجen_US
dc.subjectdirect marketingen_US
dc.subjectmobilesen_US
dc.subjectdirect passen_US
dc.subjectcustomer voiceen_US
dc.subjectcatalogueen_US
dc.subjecttelephoneen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectAlgeriaen_US
dc.subjectتسويق مباشر-
dc.subjectالجزائر-
dc.titleأثر التسويق المباشر في تعزيز صوت الزبون (دراسة ميدانية لعينة من زبائن مؤسسة اتصالات الجزائر للهاتف النقال موبيليسen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
swalah-safa.pdf584,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.