Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن تفات, عبد الجق-
dc.contributor.authorفطحيزة, التجاني زكرياء-
dc.date.accessioned2023-04-03T11:11:15Z-
dc.date.available2023-04-03T11:11:15Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32381-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractإن الهدف الأساسي لمعالجة هذا الموضوع هو تقديم إطار نظري الذي يحدد مختلف المفاهيم المتعلقة بجودة الخدمات من حيث المؤشرات والنتائج وقياسها بالإضافة إلى التطرق إلى قياس رضى الزبون لمعرفة درجة رضا الزبائن عن الخدمات التي تقدمها المؤسسة من أجل إيجاد أساليب كفيلة لتحسين جودة الخدمات وكذا الدراسة الميدانية لمؤسسه سيترام ورقله وتحديد مدى تأثير جودة الخدمة على رضا الزبون وقد تبين من خلال الدراسة أن تقييم الزبائن لجودة الخدمة من خلال المؤشرات الخاصة بالتقييم تختلف من زبون لآخر كما أن جودة الخدمة تعمل على تحقيق رضا الزبون وبالتالي إمكانية استخدام مقياس الأداء كمقياس رضا الزبائن عن خدمات سيترام وإمكانية استخدامه لتحسين مستوى الخدمات المقدمةen_US
dc.description.abstractThe main aim of addressing this issue is to provide a theoretical framework that identifies and defines the various concepts related to quality services in terms of indicators and models to measure as well as to address the measurement of customer satisfaction to see the degree of customer satisfaction with the services provided by the institution in order to find methods to the improvement of the quality of services, and around us in the field study organization's communications for the mobile MobilisBorklh determine the impact of the quality of services provided by the institution Mobilis on customer satisfaction, using a measure of performance service Performance and shortened to SERVPERF dimensions of the five, which focuses on measuring the actual performance of the service rendered to the customer, where the problem of the study to determine the extent of validity of performance on a scale to measure customer satisfaction of a bulk upgrade the quality of service and assist in the support and development. Has been shown through the study that the assessment of clients for the quality of services through the indicators of the assessment vary from customer to another and the quality of the service is working to achieve Redaalsbon, and thus the possibility of using performance measure of performance as standards is important for customer satisfaction with the services Mobilis and can be used to improve the level of services provided-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectرضى الزبونen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectأبعاد جودة الخدمةen_US
dc.subjectquality of service-
dc.subjectSERVPERF-
dc.subjectthe dimensions of service quality-
dc.subjectcustomer satisfaction-
dc.titleأثر جودة الخدمة على ولاء الزبون في ظل جائحة كوروناen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fathiza-zakaria.pdf2,68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.