Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32394
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorشطيبة ,زينب-
dc.contributor.authorبن الزين ,نجاة-
dc.contributor.authorمريني ,محمد امين-
dc.date.accessioned2023-04-05T08:50:19Z-
dc.date.available2023-04-05T08:50:19Z-
dc.date.issued2022-06-20-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32394-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة الى تقديم خلفية وحالة عملية حول مفهوم الابداع التسويقي ومفهوم جودة الخدمات أيضا اختبار العلاقة بين المتغيرات المستقلة والتابعة فيما يتعلق باثر الابداع التسويقي على تحسين جودة الخدمات لدى مؤسسة الخطوط الجوية الجزائرية، تم الاستعانة ببرنامج spss حيث تم توزيع 110 استبيان ، تشير النتائج الى ان الابداع التسويقي لدى مؤسسة الخدمات الخطوط الجوية الجزائرية ليس لها موقع ذو أهمية و المأخوذة بعين الاعتبار لأنه ليس هناك منافسة كبيرة حول المؤسسةen_US
dc.description.abstractThe study aims to provide a background and a practical case about the concept of marketing creativity and the concept of service quality. Also, testing the relationship between independent and dependent variables with regard to the impact of marketing creativity on improving the quality of services at the Algerian Airways Corporation. The spss program was used, where 110 questionnaires were distributed. The results indicate that The marketing creativity of Air Algerie Service Corporation does not have a significant position and is taken into consideration because there is no great competition around the institution-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectابداع تسويقيen_US
dc.subjectابعاد ابداع تسويقيen_US
dc.subjectابداعen_US
dc.subjectجودة خدماتen_US
dc.subjectتسويقen_US
dc.subjectdimensions of marketing creativityen_US
dc.subjectmarketing creativityen_US
dc.subjectquality of servicesen_US
dc.subjectcreativityen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.titleأثر الابداع التسويقي في تحسين جودة الخدمات دراسة حالة: الخطوط الجوية الجزائريةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
benzain-mrini.pdf1,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.