Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم,خليدة-
dc.contributor.authorبوعلام, حياة-
dc.date.accessioned2023-04-10T08:20:14Z-
dc.date.available2023-04-10T08:20:14Z-
dc.date.issued2022-05-13-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32427-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى اثر التسويق الداخلي على الرضا الوظيفي في مؤسسة سترام بولاية ورقلة للفترة الممتدة من مارس 2022 الى ماي 2022، حيث اعتمدت الباحثة على المنهج الوصفي التحليلي بالاعتماد على اداة استمارة استبانة، ووزعت(80) استبيان بشكل عشوائي على مجتمع الدراسة بعد جمع البيانات تم استرجاع (78) استبيان صالحة للتحليل، وتم استخدام الاساليب الاحصائية لتحليل البيانات ضمن برنامج الحزم الاحصائية للعلوم الاجتماعية (spss 26v)، واظهرت النتائج ان التسويق الداخلي في مؤسسة سترام بولاية ورقلة يساهم في تحقيق الرضا الوظيفي بنسبة 30.20%، والتحسين في ابعاد التسويق الداخلي بزيادة تطبيقه بوحدة واحدة يؤدي الى زيادة في الرضا الوظيفي لدى الموظفين بمقدار قيمة 0.488en_US
dc.description.abstractThis study aims at the impact of internal marketing on job satisfaction in the Stram Foundation in the Wilayat of Ouargla for the period from March 2022 to May 2022, where the researcher relied on the descriptive analytical approach based on a questionnaire tool, and distributed (80) questionnaires randomly to the study community after data collection was retrieved ( 78) A valid questionnaire for analysis, and statistical methods were used to analyze data within the Statistical Package for Social Sciences (SPSS v26) program, and the results showed that internal marketing at the Stram Foundation in the Wilayat of Ouargla contributes to achieving job satisfaction by 30.20%, if the institution makes improvements in the dimensions of internal marketing its application by one unit, it leads to an increase in employee job satisfaction by a value of 0.488-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectمؤسسة سترام ورقلةen_US
dc.subjectرضا الوظيفيen_US
dc.subjectinternal marketingen_US
dc.subjectتسويق الداخليen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectStram Foundation Ouarglaen_US
dc.titleأثر التسويق الداخلي على الرضا الوظيفي دراسة ميدانية مؤسسة سترام بورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boualam-hayat.pdf2,52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.