Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخويلدات, صالح-
dc.contributor.authorحليمي, زهية-
dc.contributor.authorقدار, دعاء-
dc.date.accessioned2023-04-10T09:05:19Z-
dc.date.available2023-04-10T09:05:19Z-
dc.date.issued2022-06-20-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32431-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractعالجت الدراسة الإشكالية الرئيسية التالية:" اثر جودة خدمات التامين الصحي على رضا العملاء " وقد هدفت الدراسة الى ابراز دور جودة خدمات التامين الصحي في تعزيز رضا العملاء من خلال الاعتماد على الاستبانة كأداة رئيسة في جمع المعلومات من مجتمع الدراسة المتمثل في زبائن الصندوق الوطني للضمان الاجتماعي سللعمال غير الاجراء ممثلا بعنية حجمها 60 زبون وبعد التحليل الإحصائي باستخدام برنامج SPSS V25 وبعد تحليل إجابات افراد العينة توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج أهمها : 1) توجد علاقة طردية موجبة بين جودة خدمات التامين الصحي و رضا العملاء 2) لا توجد فروقات ذات دلالة إحصائية في علاقة جودة خدمات التامين الصحي برضا العملاء تعزي الى كل او احد المتغيرات الوظيفية او الديمغرافيةen_US
dc.description.abstractThe study sought to highlight the role of the quality of health insurance services in promoting customer satisfaction by relying on resolution as a key tool in gathering information from the study community, which is represented by the National Social Security Fund for Non-Workers' Clients, represented by 60 clients. After analyzing the statistics using SPSS V25, after analyzing the responses of the sample members, the study came up with a number of results, the most important of which are : 1. There is a positive correlation between the quality of health insurance services and client satisfaction 2. There are no statistically significant differences in the relationship of quality of health insurance services to customer satisfaction attributable to all or one of the functional or demographic variables-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectالاستجابةen_US
dc.subjectالاعتماديةen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectالملموسيةen_US
dc.subjectHealth insuranceen_US
dc.subjectالتامين الصحيen_US
dc.subjectquality of serviceen_US
dc.subjecttangibleen_US
dc.titleتأثير جودة خدمات التأمين الصحي على رضا العملاء دراسة حالة الصندوق الوطني للضمان الإجتماعي للعمال الغير أجراء casnos فرع ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kader-halimi.pdf2,62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.