Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32445
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorالسعيدي, سعدية-
dc.contributor.authorبومعقل, أبوبكر الصديق-
dc.date.accessioned2023-04-11T09:09:55Z-
dc.date.available2023-04-11T09:09:55Z-
dc.date.issued2022-06-20-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32445-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة الى معرفة أثر التسويق الداخلي على رضا العاملين لموظفي مؤسسة اتصالات الجزائر ورقلة حيث قمنا باستعمال الاستبيان كأداة لجمع المعلومات، قمنا بإعداد استبانة تحتوي على 32 فقرة مقسمة على محورين التسويق الداخلي والدي يضم 20 فقرة ورضا العاملين والذي يحتوي على 12 فقرة. قمنا بتوزيع الاستبيان على 38 عينة واسترجعت 31 استبانة قابلة للتحليل الاحصائي، استخدمنا برنامج spss v25 لتحليل البيانات واختبار الفرضيات وتوصلنا الى ان المؤسسة تطبق سياسة التسويق الداخلي على عمالها، وجود رضا وظيفي لدى عمال المؤسسة، ووجود أثر ذو دلالة إحصائية لكل من الاتصال الداخلي، التدريب، التحفيز والتمكين على رضا العاملين في هذه المؤسسةen_US
dc.description.abstractThis study aimed to know the impact of internal marketing on employee satisfaction of the employees of Algeria Telecom Ouargla, where we used the questionnaire as a tool for collecting information. We distributed the questionnaire to 38 samples and retrieved 31 questionnaires that are subject to statistical analysis. We used the spss v25 program to analyze data and test hypotheses, and we concluded that the institution applies the internal marketing policy to its workers, the presence of job satisfaction among the employees of the institution, and the presence of a statistically significant effect for each of the internal communication, Training, motivation and empowerment for employee satisfaction in this institution-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتحفيزen_US
dc.subjectاتصال داخليen_US
dc.subjectتسويق داخليen_US
dc.subjectرضا وظيفيen_US
dc.subjectتدريبen_US
dc.subjectتمكينen_US
dc.subjectinternal marketingen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectinternal communicationen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectempowermenen_US
dc.titleأثر التسويق الداخلي على رضا العاملين دراسة ميدانية في مؤسسة اتصالات الجزائر وحدة ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boumaakal-abou bakar.pdf659,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.