Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32514
Title: Analyzing writingGrammatical Errors of EFL learners
Other Titles: Casestudyof3rdyearEnglish studentsatKasdiMerbahUniversity-Ouargla
Authors: Sabrina, SAIGHI
Manal, BEDDOUDA
Keywords: EFL
Grammatical Errors
writing
argumentative essay
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: Writing professionally in foreign languages in general and English in particular is adifficult challenge for most students of English at Ouargla University. Teaching writingis also a challenge for teachers. The current study examines the grammatical errors ofthird-year students of English at Ouargla University and the sources of them. The studysample consists of 10 third year LMDEnglish students who wererandomly selected. The researcherused an essay writing technique and analyzed it sothat this technique can analyze the types of grammatical errors. The analyzes revealedthatmoststudentsmakegrammaticalerrorsduringthewritingofanyarticleortext.Theirerrors were on the level of the structure of sentence and punctuation mechanisms. Theseerrors are due to several reasons: a) ignorance of grammatical rules b) influence ofmother tongue c) over generalization, as the analysis also revealed that most of theirmistakeswere relatedto theuseof pronounsandthe subject-verb agreement
La rédaction professionnelle dans les langues étrangères en général, et dans la langueanglaiseenparticulierestdevenueunlourdfardeaupourlesétudiantsdelangueanglaise de l’université de Ouargla. Son enseignement pose également de difficultés etreprésenteundéfipourcertainsenseignants.Lesétudescontemporainesquiontétéfaitesnouspermettentdeconstaterquelesétudiantsde3èmeannéelicencelangueanglaise de l’université de Ouargla commettent énormément des fautes d’orthographedans leurs écrits. L’étude menée sur un échantillon de dix (10) étudiants en troisièmeannée préparatoire d’une licence en langue anglaise choisis d’une manière inadéquate, amontré après un exercice de rédaction d’une synthèse que la majorité de ces derniers nemaitrisentpasparfaitementlestechniquesdegrammaire,nerespectentpaslaponctuationautantplusqu’ilssontdépourvusdesmécanismesderédaction,etnotammenten matièredestructuredela phrase. Toutes ces erreurs proviennent des causes suivantes : a) L’ignorance des règles degrammaire ; b) L’influence de la langue maternelle et c) sa généralisation sur la penséeetlamanièredetraduiredans unelangue étrangère. Cette étude a montré que les étudiants portent sur le mauvais usage des pronoms d’unemanièregénérale, desprépositions,et l’accord duverbeavecsonsujet.
تعدالكتابةبطريقةاحترافيةفياللغاتالاجنبيةبصفةعامةوالانجليزيةبصفةخاصةتحديا صعبالمعظمطلبةاللغةالانجليزيةبجامعةورقلة , وكذلكتدريسالكتابةيعتبرتحدياللاساتذة .فحصتالدراسةالحاليةالاخطاءالنحويةلطلبةسنةثالثةليسانسانجليزيةبجامعةورقلة ومصادرهافيمقالاتهم . بحيتتتكونعينةالدراسةمن 10 طلبةسنةثالثةليسانسانجليزية بجامعةورقلةاختيروابصفةعشوائية , استخدمناتقنيةكتابةمقالمنثمقمنابتحليلهبحيثتسمح هذهالتقنيةبتحليلانواعالاخطاءالنحوية . كشفتالتحاليلانمعظمالطلبةيرتكبوناخطاءنحوية خلالكتابةايمقالاونصحيثاخطائهمكانتعلىمستوىبنيةالجملةوعلاماتالترقيمو الياتالكتابةوهذهالاخطاءترجعالىعدةاسبابنذكرمنها : ا( الجهببالقواعدالنحوية ب(تاثيراللغةالامج(الافراطفيالتعميم , حيثكشفتالتحاليلايضااناغلباخطائهملهاعلاقة باستخدامالضمائروحروفالجروتوافقالفعلمعالفاعل
Description: DepartmentofLettersandEnglishLanguage/linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32514
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
منال بدوددة_compressed-1.pdf302,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.