Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32539
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقريشي, حليمة السعدية-
dc.contributor.authorبن الصيد, العيد-
dc.contributor.authorبوترعة, عبد المجيد-
dc.date.accessioned2023-04-13T09:11:54Z-
dc.date.available2023-04-13T09:11:54Z-
dc.date.issued2022-06-12-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32539-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة للبحث عن أثر سياسة الترويج والمزيج الترويجي على الربحية للمؤسسات الخدمية والتجارية،وتمثلت عينة الدراسة في عمال ومدراء وموظفين مؤسسة المديرية الجهوية موبيليس ورقلة – الجزائر،حيث بلغت 32 موظف في المديرية،وتم الإعتماد على الإستبيان والمقابلة الشخصية كأداة للدراسة حيث وزع الإستبيان ورقيا ومكتوبا،أظهرت نتائج الدراسة أنه يوجد أثر كبير لسياسة الترويج على ربحية المؤسسة، ومن خلال الدراسة الميدانية لمديرية الجهوية موبيليس ورقلة، فقد التوصل أنه يوجد علاقة بين إستخدام عناصر المزيج الترويجي في المديرية والنهوض بالمقومات والإمكانيات من أجل بلوغ الأهداف المسطرةen_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to search for the impact of the promotion policy and the promotional mix on the profitability of service and commercial institutions, and the study sample was represented by workers, managers and employees of the Mobilis Regional Directorate Corporation, Ouargla - Algeria, which amounted to 32 employees in the directorate, and the questionnaire and personal interview were relied upon as a tool for the study, where the questionnaire was distributed in paper form. In writing, the results of the study showed that there is a significant effect For the promotion policy on the profitability of the enterprise Through the medal study of the Regional Directorate of Mobilis and Ouargla, it was found that there is a relationship between the use of promotional mix elements in Directorate and the advancement of the ingredients and capabilities in order to achieve the objectives set-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectموبيليسen_US
dc.subjectزيادة الربحية والأرباحen_US
dc.subjectدور وأثر الترويجen_US
dc.subjectالمزيج الترويجيen_US
dc.subjectسياسة الترويجen_US
dc.subjectmobilisen_US
dc.subjectpromotion policyen_US
dc.subjectrole and effect of promotionen_US
dc.subjectincrease rent and profitsen_US
dc.subjectpromotional mixen_US
dc.titleدور سياسة الترويج في زيادة ربحية المؤسسة دراسة حالة لمديرية الجهوية موبيليس ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
benelsid-boutara.pdf901,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.