Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32600
Title: The Impact of YouTube Videos on the EFL Learners’ Performance The case of Middle school learners
Authors: Malika, Kouti
OumKaltoum, Zergat
Keywords: EFL
teaching
learning
YouTube videos
ICT
modern methods
انجليزية كلغة اجنبية
فيديوهات اليوتيوب
التعليم، التعلم
تكنولوجيا المعلوماتية والاتصالات
الطرق الحديثة
l’apprentissage
enseignement
YouTube vidéos
anglais comme une langue étrangère
EFL
moderne méthodes
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: The present study sought to analyze the impact of YouTube videos on EFL learner’s performance. The current study aims at investigating student and teacher’s perceptions towards using YouTube videos on EFL classrooms. Therefore, it suggested to the novice teachers to use ICT in general and YouTube videos in particular when teaching EFL. This research is descriptive analytical and is based on both Quantitative and qualitative methods.To achieve this work, a case study was adopted and conducted at Barakt El- ARAFI middle school where English teachers including the inspector and all levels’ students except first year ones were chosen as the sample for the study. For collecting data, two research instruments were used: a questionnairefor middle school learners and an interview to the teachers. The majority of teachers showed their admission to using YouTube videos and confirmed that it is helpful for learners to improve their communicative skills without neglecting the traditional methods.The studydemonstrated that most of the teachers and students supported the use of ICTwith different tools in EFL teaching and learning.Furthermore,they acknowledged the use of YouTube videos in classrooms
تهدف هذه الدراسة الأكاديميةالى تحقيق في مدى تأثير مقاطع فيديوهات اليوتيوب على اداء متعلمين اللغة الانجليزية كلغة اجنبية .هذا الموضوع مهم للأساتذة و المتعلمين لمعرفة دور تكنولوجيا و أهميتها في مجال التعليم خاصة ، علما أن هذه الأخيرة عرفت إنتشارا واسعا خلال القرن الواحد و العشرين على صعيد مختلف المجالات. مؤخرا اتيح العديد من اجهزة التكنولوجيا المتطورة و المختلفة التي من شأنها تسهيل عملية التدريس و خدمة الطالب و تأثيرها عليه إيجابيا. قد اجريت دراسة حالة تلاميذ متوسطة بركات العرافي و تم اختيار طلبة الأطوار الثانية، الثالثة و الرابعة و اساتذة اللغة انجليزية بذات المتوسطة ليكونوا كعينة لهذه الدراسة. ولجمع البيانات تم توزيع استبيان على طلبة و قيام بمقابلة مع اساتذة المادة، في الأخير تم معالجة و تحليل النتائج من حيث الكمية و النوعية حيث اكد معظم الأساتذة أنهم لاحظوا الفرق عند استعمال مقاطع الفيديوهات اليوتيوب داخل القسم و اعتبارها كأداة مساعدة و محفزة في تدريس اللغة انجليزية دون إهمال الوسائل التقليدية الأخرى من جهة أخرى يعتبر طلبة المؤسسة أن استخدام مقاطع اليوتيوب لتعلم الإنجليزية ساعدهم كثيرا في صقل معارفهم و تطوير من مهارتهم.
La présente étude vise à analyser l’effet des vidéos YOUTUBE sur l’apprentissage d’anglais comme une langue étrangère (EFL). L’étude actuelle cherche à montrer la perception des élèves et des enseignants vers l’utilisation de cet outil moderne dans l’apprentissage de l’anglais. Donc, on a suggéré aux enseignants d’utiliser la technologie d’internet et de communication (ICT) en général, et les vidéos YOUTUBE en particulier, en enseignant l’anglais. La recherche a été basé sur les deux méthodes, quantitative et qualitative. Pour réaliser ce travail, on a choisi le CEM de BARAKAT EL ARAFI comme un cas d’étude, avec deux instruments de recherche : Un questionnaire pour les élèves, et une interview avec les enseignants. La majorité des enseignants ont accepté l’utilisation des vidéos YOUTUBE et ils ont confirmé sa réussite dans la compétence communicative des élèves. Sans négliger les méthodes traditionnelles, l’étude a montré que la plupart des élèves et des enseignants, ont supporté l’utilisation de l’ICT avec ses différents moyens, en outre la reconnaissance de l’utilisation des vidéos YOUTUBE dans les classes de l’EFL.
Description: Department of Letters and English Language -Specialty Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32600
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ام كلثوم زرقات_compressed.pdf2,5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.