Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32604
Title: TheEffectivenessof UsingEducationalGamestoEnhance Learning amongChildren. The Case Stuyd
Authors: NAWEL, DIB
Selma, Chahbi
Keywords: Educational games
EFL learning
children
teaching
Jeux éducatifs
apprentissage EFL
enfants
enseignement
الألعاب التعليمية
تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
الأطفال
التعليم
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: This study aims at examining the effects of using educational games to enhance learning among children. The primary hypothesis is that teaching with educational games is the best method to enhance EFL learning among children. The study is describing two variables: the independent variable is using educational games and as a dependent variable, we have EFL learning among children. To gather data for this study a pre and post-test were done to a group of children who study English in a private school; in addition to interviewing some teachers from other countries. After analysing the obtained data, the results confirmed that kids have the best ability of learning and absorbing foreign languages, besides the efficiency of using educational games when teaching kids. At the end, certain solutions were set for the educational system to apply help children to learn EFL.
Cette étude vise à examiner les effets de l'utilisation de jeux éducatifs pour améliorer l'apprentissage chez les enfants. L'hypothèse principale est que l'enseignement avec des jeux éducatifs est la meilleure méthode pour améliorer l'apprentissage de l'EFL chez les enfants. L'étude décrit deux variables : la variable indépendante est l'utilisation des jeux éducatifs et comme variable dépendante, nous avons l'apprentissage de l'EFL chez les enfants. Pour recueillir des données pour cette étude, un pré et un post-test ont été effectués auprès d'un groupe d'enfants qui étudient l'anglais dans une école privée ; en plus d'interviewer des enseignants d'autres pays. Après avoir analysé les données obtenues, les résultats ont confirmé que les enfants ont la meilleure capacité d'apprentissage et d'absorption des langues étrangères, en plus de l'efficacité de l'utilisation de jeux éducatifs lors de l'enseignement aux enfants. À la fin, certaines solutions ont été définies pour que le système éducatif applique une aide aux enfants pour apprendre l'EFL.
تهدف هذه الدراسة إلى النظر في آثار استخدام الألعاب التعليمية لتحسين التعلم في صفوف الأطفال. حيث تنص الفرضية الأولى على أن التدريس باستخدام الألعاب التعليمية هي الطريقة الأنسب لتحسين تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لدى الأطفال. تصف هذه الدراسة متغيرين: يتمثل المتغير المستقل في استخدام الألعاب التعليمية، فيما يعتبر تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بمثابة المتغير الغير المستقل. ولتجميع البيانات في هذا البحث،تم إجراء تقويم تشخيصي وفحص فور الإنتهاء من مرحلة التدريس لمجموعة من الأطفال الذين يدرسون اللغة الإنجليزية في مدرسة خاصة، وعلاوة على هذا، تم استجواب بعض الأساتذة الذين ينحدرون من دول أخرى. وبعد تحليل البيانات المحصل عليها، أكدت النتائج بأن الأطفال لديهم أفضل القدرات لتعلم واستيعاب اللغات الأجنبية، بالإضافة إل فاعلية استخدام الألعاب التعليمية أثناء تدريس الأطفال. وفي الأخير، تم وضع بعض الحلول للنظام التربوي لتطبيقها والتي من شأنها مساعدة الأطفال في تعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.
Description: LanguagesEnglishSection SpecialtyLinguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32604
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
سلمى شابي_compressed.pdf626,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.