Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32615
Title: Analyse sémiotique des affiches publicitaires
Other Titles: cas de covid19
Authors: Hachani, louiza
Babasidi, rim
Kherfi, ouissam abir
Keywords: L’affiche publicitaire
la sémiotique
COVID19
la sensibilisation
l’épidémie
The advertising poster
semiotics
awareness
الوعي
الوباء
السيميائية
الملصق الإعلاني COVID19
Issue Date: 2022
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: Nous avons remarqué une forte présence de la publicité sanitaire de COVID 19 durant le confinement telle les affiches publicitaires sous forme de messages directes et indirectes ,ces messages sont adressés aux citoyens. Nous avons l’ambition de traiter ce sujet d’un point de vue sémiotique
We have noticed a strong presence of COVID 19 health advertising during the confinement such as advertising posters in the form of direct and indirect messages, these messages are addressed to citizens. We have the ambition to treat this subject from a semiotic point of view
لقد لاحظنا حضورا قويا للإعلانات الصحية الخاصة بكوفيد 19 أثناء الحجر الصحي مثل الملصقات الإعلانية في شكل رسائل مباشرة وغير مباشرة، وهذه الرسائل موجهة للمواطنين. لدينا طموح لمعالجة هذا الموضوع من وجهة نظر سيميائية
Description: science du langage
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32615
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
باباسيدي-خرفي_compressed.pdf780,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.