Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32658
Title: Dissertation Submitted in Partial Fulfilment of the Requirements for the Master Degree in Linguistics
Authors: Farida, Saadoune
Tayana, Abd El Madjid
Zehani, Lamia
Keywords: teachers’beliefs
teaching
learning
assessing
writing and compositions
compétences en écriture
croyances des enseignants
difficultés
productions écrites
مهارات الكتابة.
معتقدات المعلمين
الصعوبات.المؤلفات الكتابية
اساتذة اللغة الانجليزية كلغة اجنبية
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: Abstract Beliefs form part of the process of understanding how teachers shape their work which is significant to the comprehending of their teaching methods and their decisions in the classroom. Teachers’ beliefs have been an interesting topic for researchers due to the input they provide for the improvement of English language teaching and learning. Teachers’ beliefs have a deep impact on their classroom principles. The realization of this relationship is very important for teachers to prepare and implement their new syllabus. Teachers’ beliefs affect what they accomplish in their classroom, their attitudes, and their learner’ beliefs. They guide teachers to adopt their teaching strategies for coping with their teaching challenges, shape language learners’ learning environment, their motivation and their language ability. In this study, the researchers define the term belief, explain the nature of teachers’ beliefs, express sources of teachers’ beliefs, and finally mention some previous studies on teachers’ beliefs. The review of related literature revealed that investigating teachers’ beliefs will help them change their methods to teaching and learning over time in order to bring about more improvement for language learners.
La compétence d'écriture est une compétence complexe, car elle comprend de nombreuses variables, telles que la grammaire et l'organisation des idées. La plupart de ces variables rendent la tâche difficile aux enseignants, spécialement les enseignants d'anglais qui enseignent cette compétence et l'évaluent en tant que langue étrangère. Cette étude vise à étudier les croyances des enseignants dans l'enseignement et L'évaluation des compositions écrites tente également de faire la lumière sur les points les plus importants qui doivent être suivis lors de l'enseignement ou de l'évaluation de ces écritures. La méthode analytique descriptive a été adoptée comme méthode de collecte de données. Une vingtaine d’enseignants d'anglais de différentes écoles d’Ouargla ont participé à cette recherche en répondant à un questionnaire composé d'une vingtaine de questions. Les résultats obtenus ont révélé que la majorité des enseignants trouvent qu'il n'est pas facile d'enseigner et d'évaluer cette compétence. Ils suivent également certaines normes telles que la motivation, la formation et l'utilisation de différentes activités en classe, et ils conviennent également que la plupart des élèves rencontrent des difficultés dans la grammaire et l’orthographe. En outre, il a été constaté que le manque de pratique et le manque de lecture sont les principales sources des difficultés rencontrées par les étudiants EFL dans la rédaction de paragraphes. Les mots- clés :, , ,.
تعتبر مهارة الكتابة مهارة معقدة، لكونها تتضمن العديد من المتغيرات، مثل القواعد اللغوية و تنظيم الأفكار.تشكل معظم هذه المتغيرات صعوبة للأساتذة خاصة أساتذة اللغة الانجليزية الذين يدرسون هذه المهارة و يقومون بتقييمها كلغة أجنبية، لذلك تهدف الدراسة الحالية إلى التحقيق في معتقدات المعلمين في تدريس وتقييم المؤلفات الكتابية كما تحاول تسليط الضوء على أهم النقاط التي يجب إتباعها عند تعليم أو تقييم هذه المؤلفات. تم اعتماد المنهج التحليلي الوصفي كوسيلة لجمع البيانات. شارك في هذا البحث عشرين أستاذ لغة انجليزية في الطور المتوسط من مختلف المؤسسات بورقلة من خلال الإجابة على استبيان متكون من عشرين سؤال. كشفت النتائج المتحصل عليها أن اغلبيه الأساتذة يجدون انه ليس من السهل تعليم وتقييم هذه المهارة كما أنهم يتبعون معايير معينة كالتحفيز والتدريب واستخدام مختلف النشاطات داخل الفصل، كما يتفقون أن معظم التلاميذ يواجهون صعوبات في التهجئة و القواعد. فضلا عن ذالك فقد تبين أن نقص الممارسة و قلة القراءة هما المصدران الأساسيان وراء الصعوبات التي يواجهها تلاميذ اللغة الانجليزية كلغة أجنبية في كتابة الفقرات
Description: Faculty of letters and Languages-
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32658
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
زهاني_compressed.pdf742,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.