Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32708
Title: TEACHING REQUEST SPEECH ACT
Authors: Djallal Eddine, AMRANI
Gadja, Messaouda
Lebbouz, Louiza
Keywords: EFL learners’
pragmatics
speech act
request
qualitative approach
Med-El Aid Alkhalifa High School.
apprenants ALE
pragmatique
acte de parole
demande
approche qualitative
lycée Med-El Aid Alkhalifa
طلاب اللغة الإنجليزية
التداولية
فعل الكلام
الطلب
المنهج النوعي
ثانوية محمد العيد الخليفة
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: This research aims first at identifying and then discovering how EFL learners produce a correct request sentence. We will conduct the study using the qualitative approach, on a sample of 37 students from 2nd and 3rd-year language stream classes of Med-El Aid Alkhalifa High School, Ouargla, Algeria. To achieve the study questionnaire and test made for the students and the data analysis using a descriptive method. The result shows that EFL learners use the indirect strategies to express their choices in producing a correct request statement .
Cette recherche vise d'abord à identifier puis à découvrir comment les apprenants EFL produisent une phrase de requête correcte. Nous allons mener l'étude selon l'approche qualitative, sur un échantillon de 37 élèves des classes de 2ème et 3ème année filière langues de Med El Aid Alkhalifa , Ouargla, Algérie. Pour réaliser le questionnaire d'étude et le test fait pour les étudiants et l'analyse des données en utilisant une méthode descriptive. Le résultat montre que les apprenants ALE utilisent les stratégies indirectes pour exprimer leurs choix en produisant des énoncés de requête corrects.
تهدف هذه الدراسة أولا، إلى تحديد ثم اكتشاف كيفية إنشاء جملة طلبية صحيحة من طرف متعلمي اللغة الإنجليزية. أجريت الدراسة باستخدام المنهج النوعي ، على عينة متكونة من 37 طالبًا من طلاب السنة الثانية والثالثة آداب ولغات بثانوية محمد العيد الخليفة، ورقلة، الجزائر. لتحقيق استبانة الدراسة والاختبار للطلبة وتم تحليل البيانات باستخدام المنهج الوصفي. وقد توصلت النتائج إلى أن تلاميذ اللغة الإنجليزية يستخدمون الطريقة الغير المباشرة لتكوين ما يريدونه في جملة طلبية صحيحة.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32708
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gadja messouda + Lebbouz louiza pdf_compressed.pdf867,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.