Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32750
Title: An Investigation into the Effectiveness of E-Learning usage on Students’ Motivation The Case of Master Students at UKMO (2021-2022)
Authors: Ibtisam, BOUTEMEDJET
Mehdiya, Benaouda
Wissame, Siche
Keywords: E-learning
Master students
Motivation to learn
L’enseignement électronique
Étudiants en master
Motivation pour apprendre
التعليم الإلكتروني
طلاب الماستر
الدافع للتعلم
Issue Date: 2022
Publisher: université Kasdi Merbah-Ouargla
Abstract: With the wide use of technology in education, E-learningis believed to have a significant impact on students’ learning process. The invention of E-learning tools such as computers, internet and video camera…etc facilitates the E-learning process in general and foreign language E-learning in particular. Based on the assumption that E-learning is believed to be effective in enhancing students’ learning, the present research attempts to examine the effectiveness of E-learning on motivating master students which has often been identified as different from that of traditional learning. Furthermore, it attempts also to investigate the relation between E-learning and students’ motivation and its effects among students participating in the research. One research tool is used to investigate the topic which is students’ questionnaire; it was applied to collect data from students of KasdiMerbah University in the department of English language. The outcomes of this research will be helpful in developing education, particularly,in terms of implementing E-learning as an effective tool for motivating learners. Overall, the results obtained show that using E-learning in education is very successful and effective. It offers a relaxing atmosphere that increases students ‘academic achievement.
Avec l’utilisation actuelle de la technologie dans notre apprentissage quotidienne, l’emploi de l’enseignement électronique dans notre apprentissage a produit des effets positifs et une ambiance éducative intéressante. L’invention des nouvelle technologies telles que l’ordinateur, Internet, et la caméra vidéo…processus d’apprentissage et d’enseignement est devenu facile en les employant pour promouvoir l’attention des étudiants et leur participation dans l'acte d’apprentissage. On croit que l’enseignement électronique est capable de rendre des étudiants réagissent positivement au cours de langue. La recherche actuelle examine les effets de l'E-learning sur la motivation des étudiants en master qui a souvent été identifiée comme différente de celle de l’apprentissage ancien. Et aussi étudier la relation entre l’apprentissage en ligne et la motivation des étudiants et comment rendre ses effets sur les étudiants participant à la recherche. Pour traiter ce thème nous avons suivi la procédure suivante : on réalise un questionnaire aux étudiants a été appliqué pour collecter les données des étudiants de l’Université KasdiMerbah Ouargla au département d’anglais. Les résultats de cette recherche seront utiles à développer notre système éducatif afin de mieux comprendre les effets de l’apprentissage en ligne sur la motivation des étudiants .En général, les résultats montrent que l’utilisation de l’apprentissage en ligne pour motiver les étudiants était efficace en créant une ambiance confortable et en développant la participation des étudiants en classe. Nous espérons que cette modeste participation à apporter des modifications en l’apprentissage en ligne dans notre Faculté.
مع الانتشار الحالي لاستخدام التكنولوجيا في تعلمنا اليومي، فإن استخدام التعليم الالكتروني في تعلمنا قد أحدث تأثيرات إيجابية وجو تعليمي ممتع. مع اختراع التكنولوجيا مثل الكمبيوتر والانترنت وكاميرا الفيديو...،أصبحت عملية التعلم والتعليم سهلة حيث يتم استخدامها لتعزيز اهتمام الطلاب ومشاركتهم في عملية التعلم. يعتقدأنهذا التطور الإلكتروني قادر على جعل الطلاب يتفاعلون ايجابيا في فصل اللغة،لذلك فان البحث الحالي هو محاولة فحص آثار التعليم الإلكتروني ودرجة تحفيز طلاب الماستر والتي غالبا ما تم تحديدها على انها مختلفة عن تلك الخاصة بالتعليم التقليدي.وأيضا محاولة التحقق من العلاقة بين التعليم الالكتروني وتحفيز الطلاب وكيفية تأثير هذه الأخيرة على الطلاب المشاركين في هذا البحث. لمعالجة الموضوع قمنا بالإجراءات التالية: باستبيان الطلاب وقد تم تطبيقه لجمع البيانات من طلاب جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية اللغة الإنجليزية. وستكون نتائج هذا البحث مفيدة وقيمة لتطوير المنظومة التعليمية ولفهم أفضليةالتأثير التعليم الإلكتروني على الطلاب وتحفيزهم بالإجمال لقد أوضحت النتائج المتحصل عليها أن استخدام التعلم الإلكتروني في تحفيز الطلاب كان ناجحا وفعالا. فهو يوفر أجواء مريحة وتطور مشاركة الطلاب في الفصل. نتمنى أن تفيد هذه المساهمة المتواضعة في تحديث تعديلات تخص التعليم الالكتروني في كليتنا.
Description: Faculty of Letters and Languages Department of Letters and English Language Specialty: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32750
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Benaouda+Siche.pdf702,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.