Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32757
Title: From The Text into the Real Context
Other Titles: Women’s Perception and Emotional Reaction to: Elizabeth Gilbert Eat Pray Love Novel and Ryan Murphy Eat Pray Love Film
Authors: Mohammed Seghir, Halimi
Dorsaf, Debba
Daouia, Reguibi
Keywords: Art Genres
Novel
Film
Adaptation
Feminine Perspectives & Reactions
Genres artistiques
roman
film
adaptation
perspectives et réactions féminines.
الأنواع الفنية
الرواية
الفيلم
التكيف
وجهات النظر الأنثوية وردود الفعل.
Issue Date: 2022
Publisher: KASDI MERBAH OUARGLA UNIVERSITY
Abstract: In art, literature and cinema are considered as two artistic genres.Both the novel and the film are forms of representation; they are considered, respectively, as graphical and cinematographic representations of the real world. Adapting novel into film realistically is a problematic question raised by many. The spectator knows: the film does not have only one interpretation which corresponds to what the filmmaker wanted to communicate to the world; the film as a recognized cinematographic work has –in reality- an infinity of meanings.The corpus of this study is elucidating feminine perspectives and reactions , to explore the way women readers/spectators helps to understand Elizabeth Gilbert’s Eat Pray Love(2006) and its adapted film by Ryan Murphy with the same title Eat Pray Love(2010).The findings reveal that women do not react the same to both of the novel and the film, due to their perspectives the nature of two art genres handle a vast difference.
En art, la littérature et le cinéma sont considérés comme deux genres artistiques. Le roman et le film sont tous deux des formes de représentation ; ils sont considérés, respectivement, comme des représentations graphiques et cinématographiques du monde réel. L'adaptation réaliste d'un roman au cinéma est une question problématique soulevée par beaucoup. Le spectateur le sait : le film n'a pas qu'une seule interprétation qui correspond à ce que le cinéaste a voulu communiquer au monde ; le film en tant qu'œuvre cinématographique reconnue a- en réalité - une infinité de significations. Le corpus de cette étude est d'élucider les perspectives et réactions féminines, d'explorer la façon dont les lectrices/spectatrices aident à comprendre Eat Pray Love (2006) d'Elizabeth Gilbert et son film adapté par Ryan Murphy avec le même titre Eat Pray Love (2010). Les résultats révèlent que les femmes ne réagissent pas de la même manière au roman et au film, en raison de leurs perspectives, la nature des deux genres artistiques étant très différente.
في الفن،يعتبر الأدب والسينما نوعين فنيين. كل من الرواية والفيلم شكلا من أشكال التمثيل؛ وهي تعتبرعلى التوالي ،تمثيلات رسومية وسينمائية للعالم الحقيقي. يعد تكييف الرواية مع الفيلم بشكل واقعي سؤالًا إشكاليًا أثاره الكثيرون. يدرك المتفرج: الفيلم ليس له تفسير واحد فقط يتوافق مع ما أراد المخرج إيصاله إلى العالم؛الفيلم كعمل سينمائي معترف به له – في الواقع – مالا نهاية من المعاني. توضح مجموعة هذه الدراسة وجهات النظر الأنثوية وردودالفعل ،لاستكشاف الطريقة التي تساعد بها القارئات /المتفرجات على فهم إليزابيث جيلبرت Eat Pray Love (2006)وفيلمها المقتبس من ريان مورفيبنفس العنوانEat Pray Love (2010). تكشف النتائج أن النساء لايتفاعلن بنفس الشيء مع كل من الرواية والفيلم ، نظرًا لوجهات نظرهن ، فإن طبيعة نوعين من الفن تتعامل مع اختلافات عديدة.
Description: Literature and Civilisation
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32757
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dorsaf debba + Daouia reguibi pdf_compressed.pdf608,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.