Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32959
Title: Pour une étude sociolinguistique Les effets des phénomènes de la variation des langues
Other Titles: Le cas des élèves de la 5AP Ecole Heriez Bekkar el Hadi el oued
Authors: Deramchi Raissi, Samia
Boutayeb, Mebarka
Keywords: Bilinguisme
l'alternance codique
l'interférence
le recours à la langue maternelle
biligualism
language transfer
code switching
mother tongue
ازدواجية اللغة
التشوش اللغوي
التشفير اللغوي
اللغة الام.
Issue Date: 2022
Publisher: Université kasdi Merbah Ouargla
Abstract: L'apprentissage d'une langue étrangère dans un milieu plurilingue provoque certains phénomènes de la variation liés au contexte social où la langue maternelle a un rôle important dans l'acquisition de la deuxième langue La fréquence de ces phénomènes dont bilinguisme, l’interférence, l'alternance codique et le recours à la langue maternelle influent considérablement sur l’apprentissage
Learning a foreign language in a multilinugualism environment leads to the apperance of certain phonomena related to language variation where the mother tongue plays an important role in the acquisition process of the second language. The frequency of the following phenomena: biligualism, language transfer, code switching and the domination of the mother tongue have a considerable influence in the process
إن تعلم لغة أجنبية في بيئة متعددة اللغات يتسبب في ظهور التنوع اللغوي الذي يرتبط بالوسط الإجتماعي حيث أن للغة الأم د و ا ر كبي ا ر في تعلم اللغة الثانية. وتواتر هذه الظواهر بما في ذلك ازدواجية اللغة والتشوش اللغوي و تبديل الشيف ا رت و وإستخدام اللغة الأم لهم تأثير معتبر على التعلم .
Description: sciences du langage
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/32959
Appears in Collections:Département de Français - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Boutayeb mebarka pdf_compressed.pdf515,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.