Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorرحمون, حكيم-
dc.contributor.authorطاهرة, نور الهدى-
dc.date.accessioned2023-06-07T14:47:57Z-
dc.date.available2023-06-07T14:47:57Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33100-
dc.descriptionتخصص: لسانيات تطبيقية قســم اللغة و الأدب العربيen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة الى دراسة طريقة من طرائق التدريس وعنوان هده الدراسة: طريقة اعداد المشروع ودوره في تنمية الملكة اللغوية لمتعلمي السنة الخامسة من التعليم الابتدائي. وبهذا دعت الإشكالية المطروحة إلى تقسيم الدراسة إلى فصلين، الفصل الأول خاص بالجانب النضري والفصل الثاني خاص بالدراسة الميدانية ويتضمن المفهوم والخصائص والاهداف وخطوات انجاز مشروع. الفصل الأول مقسم الى مبحثين: المبحث الأول طريقة اعداد المشروع. المبحث الثاني: تنمية الملكة اللغوي ويتضمن المفهوم والخصائص وأركان واسهام المشروع في تنمية الملكة اللغوية. اما الفصل الثاني: هو عبارة عن دراسة ميدانية تم فيها دراسة وتحليل الكتاب المدرسي، دراسة وتحليل المشاريع، دراسة لغة المتعلم.en_US
dc.description.abstractCette étude vise à étudier une méthode d’enseignement. Comment préparer le projet et son rôle dans le développement linguistique des apprenants de cinquième année de l’enseignement primaire par la connaissance. Le problème a conduit la recherche à diviser l’étude en deux chapitres : le premier chapitre sur l’aspect théorique, le deuxième chapitre sur l’étude pratique * Le premier chapitre est divisé en deux sous chapitre : Le premier est intitulée la méthode de préparation du projet et comprend le concept et les caractéristiques, les objectifs et les étapes de la réalisation du projet.-
dc.description.abstractThis study aims to study a method of teaching and the title of this study: - The method of preparing a project and its role in developing the linguistic ability of fifth-grade learners. Thus, the problems raised called for dividing the study into two chapters, the first chapter concerned with the theoretical aspect and the second chapter concerned with the field study. Chapter One: Divided into two chapters * The first topic is the method of preparing a project. * The second topic: the development of the linguistic Mecca. The second chapter: It is a field study, in which the textbook was studied and analyzed, and the projects were studied and analyzed.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniversité Kasdi Merbah-Ouarglaen_US
dc.subjectاعدادen_US
dc.subjectطريقة المشروعen_US
dc.subjectتنمية ملكة لغويةen_US
dc.subjectالخامسة ابتدائيen_US
dc.subjectمتعلمen_US
dc.subjectPréparationen_US
dc.subjectMéthode du projeten_US
dc.subjectRenforcement des connaissances languistiqueen_US
dc.subject5ème primaireaireen_US
dc.subjectApprenanten_US
dc.subjectPreparationen_US
dc.subjectproject methoden_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectthe queenen_US
dc.subjectthe development of the linguistic queenen_US
dc.titleطريقة إعداد المشروع ودورها في تنمية الملكة اللغوية لذى تلاميذ السنة الخامسةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département de Langue Arabe - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
طاهرة نور الهدى.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.