Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33100
Title: | طريقة إعداد المشروع ودورها في تنمية الملكة اللغوية لذى تلاميذ السنة الخامسة |
Authors: | رحمون, حكيم طاهرة, نور الهدى |
Keywords: | اعداد طريقة المشروع تنمية ملكة لغوية الخامسة ابتدائي متعلم Préparation Méthode du projet Renforcement des connaissances languistique 5ème primaireaire Apprenant Preparation project method development the queen the development of the linguistic queen |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | université Kasdi Merbah-Ouargla |
Abstract: | تهدف هذه الدراسة الى دراسة طريقة من طرائق التدريس وعنوان هده الدراسة: طريقة اعداد المشروع ودوره في تنمية الملكة اللغوية لمتعلمي السنة الخامسة من التعليم الابتدائي.
وبهذا دعت الإشكالية المطروحة إلى تقسيم الدراسة إلى فصلين، الفصل الأول خاص بالجانب النضري والفصل الثاني خاص بالدراسة الميدانية ويتضمن المفهوم والخصائص والاهداف وخطوات انجاز مشروع.
الفصل الأول مقسم الى مبحثين: المبحث الأول طريقة اعداد المشروع.
المبحث الثاني: تنمية الملكة اللغوي ويتضمن المفهوم والخصائص وأركان واسهام المشروع في تنمية الملكة اللغوية.
اما الفصل الثاني: هو عبارة عن دراسة ميدانية تم فيها دراسة وتحليل الكتاب المدرسي، دراسة وتحليل المشاريع، دراسة لغة المتعلم. Cette étude vise à étudier une méthode d’enseignement. Comment préparer le projet et son rôle dans le développement linguistique des apprenants de cinquième année de l’enseignement primaire par la connaissance. Le problème a conduit la recherche à diviser l’étude en deux chapitres : le premier chapitre sur l’aspect théorique, le deuxième chapitre sur l’étude pratique * Le premier chapitre est divisé en deux sous chapitre : Le premier est intitulée la méthode de préparation du projet et comprend le concept et les caractéristiques, les objectifs et les étapes de la réalisation du projet. This study aims to study a method of teaching and the title of this study: - The method of preparing a project and its role in developing the linguistic ability of fifth-grade learners. Thus, the problems raised called for dividing the study into two chapters, the first chapter concerned with the theoretical aspect and the second chapter concerned with the field study. Chapter One: Divided into two chapters * The first topic is the method of preparing a project. * The second topic: the development of the linguistic Mecca. The second chapter: It is a field study, in which the textbook was studied and analyzed, and the projects were studied and analyzed. |
Description: | تخصص: لسانيات تطبيقية قســم اللغة و الأدب العربي |
URI: | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33100 |
Appears in Collections: | Département de Langue Arabe - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
طاهرة نور الهدى.pdf | 1,06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.