Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33471
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorقندوز, عبد القادر-
dc.contributor.authorبن محسن, صالحة-
dc.date.accessioned2023-
dc.date.available2023-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33471-
dc.descriptionالتخصص: إتصال جماهيري و الوسائط الجديدةen_US
dc.description.abstractيعتبر قطاع الخدمات اقتصاد قائم بحد ذاته، فالمؤسسات الخدماتية تسعى الى اشباع حاجيات المستهلكين و تحقيق رضاهم والتمتع بالمزايا التنافسية التي تمكنهم من الحفاظ على موقعهم في الخدمات التي يقدموها، لذا كان لابد من وجود جهاز يقوم بأنشطة وبرامج بشكل همزة وصل بينها وبين جمهورها، التي تعتمد عليها المؤسسة الخدماتية لهذا أصبحت العلاقات العامة يعتمد عليها اعتماد كبير في في ضمان تحقيق مستوى عال من الجودة في الخدمة وتحسين صورة المؤسسة الخدماتية لدى جماهيرها ، وخاصة أن نجاح أي مؤسسة يعتمد على صورتها الذهنية لان هذه الأخيرة بشكل عاملا هاما في تسويق للمؤسسة خدماتها ورسائلها لذا فهي تسعى دائما للحفاظ على هذه الصورة في أذهان جماهيرها الداخلية وعليه فلقد تطرقنت غي دراستنا لدور العلاقات العامة في تحسين الصورة الذهنية للمؤسسات الخدماتية دراسة حالة "الصندق الوطني للعطل المدفوعة الاجر والبطالة الناجمة عن سوء الأحوال الجوية لقطاعات البناء والري" وكالة ورقلة .en_US
dc.description.abstractThe service sector is considered an economy by itself. Service institutions seek to satisfy the needs of consumers, achieve their satisfaction, and enjoy the competitive advantages that enable them to maintain their position in the services they provide. Therefore, it was necessary to have a device that carries out activities and programs in the form of a link between them and their audience, which depend on Therefore, public relations have become highly relied upon in ensuring the achievement of a high level of quality in service and improving the image of the service institution among its fans, especially since the success of any institution depends on its mental image because the latter is an important factor in the marketing of the institution’s services and messages, so it is She always strives to maintain this image in the minds of her inner fans Accordingly, our study has touched on the role of public relations in improving the mental image of service institutions, a case study of the "National Fund for Paid Holidays and Unemployment Resulting from Bad Weather for the Construction and Irrigation Sectors" Ouargla Agency.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisheruniv-ouarglaen_US
dc.subjectالعلاقات العامةen_US
dc.subjectالصورة الذهنيةen_US
dc.titleدور العلاقات العامة في تحسين الصورة الذهنية للمؤسسة الخدماتية دراسة حالة مؤسسة cacobatphen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ben mohcen-salha.pdf1,35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.