Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33606
Title: An Analysis of Linguistic Features and Strategies in Advertisements Discourse:
Other Titles: The Case of Algerian TV Advertisements
Authors: Youcef, Bencheikh
Fatma, Keddar
Keywords: discourse
ads discourse
linguistic features
persuasion
Algerian TV ads
discours
discours publicitaires
caractéristiques linguistiques
persuasion
publicités télévisées algériennes
الخطاب
خطاب الاعلان
ميزات لغوية
الاقناع
اعلانات تلفزية جزائرية
Issue Date: 2023
Publisher: Kasdi Merbah Ouargla University
Abstract: The current research aims to investigate and scrutinize the employment patterns of diverse linguistic features present in Algerian TV advertisements. To achieve this objective, a corpus of 32 TV advertisements was compiled from YouTube. Employing a qualitative methodology, the data were meticulously transcribed and analyzed. The findings reveal that Algerian advertisers predominantly utilize phonological, morphological, and syntactic strategies, such as rhyme, alliteration, and parallelism, as opposed to stylistic techniques, specifically personification and onomatopoeia. Furthermore, the results substantiate the notion that the application of these linguistic strategies is highly pervasive in advertising, serving to craft persuasive and memorable messages.
La présente étude vise à analyser et à examiner les modèles d'emploi de divers éléments linguistiques présentes dans les publicités télévisées algériennes. Pour atteindre cet objectif, un corpus de 32 spot publicitaire a été collecté à partir de YouTube. En utilisant une méthodologie qualitative, les données ont été minutieusement transcrites et analysées. Les résultats montrent que les annonceurs algériens utilisent principalement des stratégies phonologiques, morphologiques et syntaxiques, telles que la rime, l'allitération et le parallélisme, plutôt que des techniques stylistiques, en particulier la personnification et l'onomatopée. De plus, les résultats confirment l'idée que l'application de ces stratégies linguistiques est très répandue dans la publicité, servant à créer des messages persuasifs et inoubliables.
يهدف هذا البحث إلى دراسة وفحص أنماط التوظيف المتنوعة للميزات اللغوية الموجودة في الإعلانات التلفزيونية الجزائرية. و لتحقيق هذا الهدف، تم جمع مدونة من 32 إعلانًا من منصة يوتيوب. باستخدام منهجية نوعية، تم نسخ البيانات وتحليلها بدقة. و قد كشفت النتائج أن المعلنين الجزائريين يستخدمونبالدرجة الأولى استراتيجيات فونولوجية ومورفولوجية ونحوية، مثل القافية والتكرار والتماثل، على عكس التقنيات الأسلوبية، المتمثلة تحديدا في التجسيد والمحاكاة الصوتية. علاوة على ذلك، تؤكد النتائج على فكرة أن تطبيق هذه الاستراتيجيات اللغوية مستعملة بشكل كبير في مجال الإعلان، مما يساعد في صياغة رسائل ذات مضامين مقنعة تسكن الذاكرة طويلا.
Description: Department of Letters and English Language Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33606
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatma Keddar.pdf375,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.