Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorدلهوم, خليدة-
dc.contributor.authorمعمري, عدنان-
dc.contributor.authorحجوج, محمد بدر الدين-
dc.date.accessioned2023-09-12T10:10:46Z-
dc.date.available2023-09-12T10:10:46Z-
dc.date.issued2023-06-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/33932-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة جودة الخدمات البنكية وتوضيح تأثيرها على رضا الزبون في بنك الفلاحة والتنمية الريفية وكالة توقرت، حيث تم توزيع استبانة على عينة مكونة من 100 مفردة على زبائن البنك محل الدراسة، واسترجاع 96 منها، وتم استخدام عددا من الأساليب الإحصائية ومعالجتها ببرنامج Spss v23 لمعرفة النتائج المتوصل إليها واختبار فرضيات البحث التي تم وضعها. وأظهرت هذه الدراسة وجود علاقة ارتباط ايجابية بين جودة الخدمات البنكية بأبعدها (الملموسية، الإعتمادية، الإستجابة، الأمان، التعاطف) ورضا الزبائن، وقد خلصت الدراسة على بعض النتائج أهمها أن جودة الخدمات البنكية تؤثر على رضا الزبون وهذا ما يبرز من خلال الولاء ومدة التعامل مع البنك محل الدراسة.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine the quality of banking services and clarify its impact on customer satisfaction at the Banque de l'Agriculture et du Développement Rural (BADR) agency in Touggourt. A questionnaire was distributed to a sample of 100 bank customers at the study location, and 96 responses were collected. Various statistical methods were employed and processed using SPSS v23 software to determine the findings and test the research hypotheses. The study revealed a positive correlation between the quality of banking services, including tangibility, reliability, responsiveness, assurance, and empathy, and customer satisfaction. The study concluded that the quality of banking services significantly influences customer satisfaction, as indicated by customer loyalty and the duration of their relationship with the bank.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectخدمات بنكيةen_US
dc.subjectجودةen_US
dc.subjectرضا الزبونen_US
dc.subjectبنك الفلاحة و التنمية الريفيةen_US
dc.subjectBanking services-
dc.subjectQuality-
dc.subjectCustomer satisfaction-
dc.subjectBanque de l'Agriculture et du Développement Rural.-
dc.titleأثر جودة الخدمات البنكية على رضا الزبون "دراسة حالة بنك الفالحة والتنمية الريفية - تو قرت"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
maamri- hadjoudj.pdf2,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.