Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34161
Title: استخدام التويتر في تشكيل الرأي العام الداخلي حول التراث الجزائري والمغربي "دراسة ميدانية للقضايا التي تناولت الصراع "
Authors: بورندة, ليليا
أتليلي, أم الخير
سوفي, سعدية
Keywords: التويتر
الرأي العام
التراث
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تمحورت دراستنا حول "استخدام التويترفي تشكيل الرأي العام الداخلي حول التراث الجزائري والمغربي "دراسةميدانيةللقضايا التي تناولت الصراع "- حيث اشتملت دراستناعلى إجراءات منهجية،تم إتباعالمنهج الوصفي للوصول إلى النتائج،بالاعتمادعلى أداتي الملاحظةمن خلال المشاركةو أداة الاستبيان معالعينة القصدية. وعليه ، توصلنا إلى نتيجة أن: حسابات التويتر الجزائرية والمغربية تناولت صراع التراث بينهما، بشكل مكثف وانعكس في درجة الاستخدام ، وتأثر الأفراد والجمهور،حيث اشبع التويتر رغبة الجمهور من الناحية المعرفية، وزيادة في الثقافة السياسية،وصار الجمهور مطلعا ومتعطشا للتطلع.
Our study focoused on « Using Twitter to Shape internal public opinion about Algeria and Moroccan heritage »A field study dealt with heritage conflict –where our study included methodological procedures, the descriptive approach was followed to reach the results, depending on the two tloos of observation through participation and the questionnaire tool with the stratified sample. Accordingly we came to a conclusion : the Algerian- Moroccan Twitter accounts dealt with the conflict of heritage between them , intensively, and i twas reflected in the degree of use, and the influence of individuals and the public ,as Twitter satisfied the public’sdesire in terms of Knowledage,incraesed political culture, and the audience became informed and thirsty for aspiration
Description: التخصص: الاتصال الجماهيري والوسائط الجديدة
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34161
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
soufi-saadia.pdf9,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.