Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorهتهات, السعيد-
dc.contributor.authorمعمري, منى-
dc.contributor.authorتامة, وصال رونق-
dc.date.accessioned2023-09-20T14:43:38Z-
dc.date.available2023-09-20T14:43:38Z-
dc.date.issued2023-06-19-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34193-
dc.descriptionادارة الموارد البشريةen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى التعرف على مدى تأثير إدارة التغيير التنظيمي على جودة الخدماتفي مؤسسة اتصالات الجزائر ورقلة، وتم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي من اجل الاحاطة بالموضوع والاجابة على الاشكالية واختبار صحة فرضيات الدراسة، وتم الاعتماد على نموذج ليكارت الثلاثي في اعداد الاستبيان حيث بلغ عدد المفردات 34 عبارة تم توزيع 80 استبانة عشوائيا على مجموعة من الموظفين بالمؤسسة، وتم تحليل البيانات الواردة في الاستمارة عن طريق استخدام البرنامج Excel والبرنامج الاحصائي (spss) نسخة رقم 25، وتم التوصل إلى جملة من النتائج أهمها: • يوجد اثر لإدارة التغيير التنظيمي على جودة الخدمات في مؤسسة اتصالات الجزائر فرع (ورقلة)وإدراك جيد لأبعاد التغيير التنظيمي من طرف الموظفين باعتباره أولوية لرفع مستوى جودة الخدماتen_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to identify the extent to which organizational change management affects the quality of services provided by the Algeria Telecom Ouargla. A descriptive analytical approach was used to understand the problem of study, answer the research question, and test the validity of the study hypotheses. The three-way Likert model was utilized to prepare the questionnaire, which consisted of 34 statements. A total of 80 questionnaires were randomly distributed to employees in the institution, and the data collected from the questionnaire were analyzed using Excel and the statistical program SPSS v 25. The study yielded several important results, including the finding that organizational change management hasتsignificant impact on the quality of services provided by the Algeria Telecom Ouargla. Additionally, the study found that employees have a good understanding of the dimensions of organizational change, which is considered a priority for improving the quality of services.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectتغيير تنظيميen_US
dc.subjectإدارة تغيير تنظيميen_US
dc.subjectجودة خدماتen_US
dc.subjectمؤسسة اتصالات الجزائرen_US
dc.subjectOrganizational change managementen_US
dc.subjectservice qualityen_US
dc.subjectAlgeria Telecom.en_US
dc.titleأثر ادارة التغيير التنظيمي على جودة خدمات المؤسسة دراسة ميدانية -في مؤسسة اتصالات الجزائر- ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mamri-tama.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.