Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34846
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | سعيدات, نجمي | - |
dc.contributor.author | سويسي, خولة | - |
dc.contributor.author | نقايس, مريم | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T14:43:24Z | - |
dc.date.available | 2023-10-23T14:43:24Z | - |
dc.date.issued | 2023-07-01 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34846 | - |
dc.description | إدارة الأعمال | en_US |
dc.description.abstract | تناولنا هذه دراسة بحث إبتكار كمحدد لتحسين أداء معرفي في فترة 2022_2023،وهدف من هذه دراسة هو إبتكار كمحدد لتحسين أداء معرفي ،حاولنا من خلالها عرض مفهوم إبتكار وأداء معرفي وأهميتها وأهدافها وأسبابها وأهم نتائج متحصل عليها . قمنا بدراسة تطبيقية على كلية التكنولوجيا الحديثة للمعلومات و الاتصال بجامعة قاصدي مرباح ورقلة وتبين لنا من خلال نتائج تحليل فرضيات بحث تعزيز ابتكار و تطوير أساليب تعليمية مبتكرة | en_US |
dc.description.abstract | We dealt with this study researching innovation as a determinant for improving cognitive performance in the period 2022-2023, and the aim of this study is innovation as a determinant for improving cognitive performance, through which we tried to present the concept of innovation and cognitive performance, its importance, goals, causes, and, uh, | - |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | تطويرأساليب تعليمية مبتكرة | en_US |
dc.subject | إبتكار | en_US |
dc.subject | and development of educational methods | en_US |
dc.subject | cognitive performance | en_US |
dc.subject | innovation | en_US |
dc.subject | أداء معرفي | - |
dc.title | الابتكار كمحدد لتحسين الأداء المعرفي دراسة حالة كلية التكنولوجيات الحديثة للمعلومات والاتصال - جامعة قاصدي مرباح ورقلة | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département des sciences de gestion - Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ngaiss-swissi.pdf | 4,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.