Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorسعيدات, نجمي-
dc.contributor.authorسويسي, خولة-
dc.contributor.authorنقايس, مريم-
dc.date.accessioned2023-10-23T14:43:24Z-
dc.date.available2023-10-23T14:43:24Z-
dc.date.issued2023-07-01-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34846-
dc.descriptionإدارة الأعمالen_US
dc.description.abstractتناولنا هذه دراسة بحث إبتكار كمحدد لتحسين أداء معرفي في فترة 2022_2023،وهدف من هذه دراسة هو إبتكار كمحدد لتحسين أداء معرفي ،حاولنا من خلالها عرض مفهوم إبتكار وأداء معرفي وأهميتها وأهدافها وأسبابها وأهم نتائج متحصل عليها . قمنا بدراسة تطبيقية على كلية التكنولوجيا الحديثة للمعلومات و الاتصال بجامعة قاصدي مرباح ورقلة وتبين لنا من خلال نتائج تحليل فرضيات بحث تعزيز ابتكار و تطوير أساليب تعليمية مبتكرةen_US
dc.description.abstractWe dealt with this study researching innovation as a determinant for improving cognitive performance in the period 2022-2023, and the aim of this study is innovation as a determinant for improving cognitive performance, through which we tried to present the concept of innovation and cognitive performance, its importance, goals, causes, and, uh,-
dc.language.isootheren_US
dc.subjectتطويرأساليب تعليمية مبتكرةen_US
dc.subjectإبتكارen_US
dc.subjectand development of educational methodsen_US
dc.subjectcognitive performanceen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectأداء معرفي-
dc.titleالابتكار كمحدد لتحسين الأداء المعرفي دراسة حالة كلية التكنولوجيات الحديثة للمعلومات والاتصال - جامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ngaiss-swissi.pdf4,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.