Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34993
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorكاهي, فطيمة-
dc.contributor.authorسوطة, محمد فيصل-
dc.contributor.authorموساوي, بلقاسم-
dc.date.accessioned2023-11-12T09:40:28Z-
dc.date.available2023-11-12T09:40:28Z-
dc.date.issued2023-06-17-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/34993-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة للبحث عن اثر التسويق الاجتماعي على السلوك الشرائي للمستهلك الجزائري ومدى تبني المؤسسات للتسويق الاجتماعي ومن خلال دراسة ميدانية على مستوى مؤسسة كوندور بالاعتماد على الاستبيان الالكتروني في جمع البيانات تم تلقي 104 اجابة ومن ثم جمع البيانات وتبويبها وادخلها في برنامج SPSS V25 توصلت الدراسة إلى النتائج التالية : - تتوافر ممارسة أنشطة التسويق الاجتماعي بمؤسسة كوندور بدرجة متوسطة. - توجد درجة متوسطة من السلوك الشرائي الممارس من قبل أفراد عينة الدراسة نحوي منتجات مؤسسة كوندور محل الدراسة. - يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لبعد المنتج والترويج المنتمين للتسويق الاجتماعي على السلوك الشرائي لدى أفراد عينة الدراسة، وتم استبعاد بعدي السعر والتوزيع لضعف تأثيرهما على السلوك الشرائيen_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to search for the impact of social marketing on the behaviour of the Algerian consumer and the extent to which Algerian institutions adopt social marketing by participating in social demonstrations and making it a gateway for marketing their products through a field study at the level of the Condor Foundation, based on an electronic questionnaire designed to receive 104 replies, and then collect, tabulate and enter the data in the SPSS V25 program The study yielded the following results: - Social marketing activities at Condor are available at a moderate level. - There is a moderate degree of purchasing behaviour practiced by the study sample toward the Condor products being studied. - A statistically significant impact of the social marketing product dimension and promotion on purchasing behaviour of the study sample members was excluded due to their weak impact on purchasing behaviour-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectكوندورen_US
dc.subjectتسويق اجتماعيen_US
dc.subjectمستهلكen_US
dc.subjectسلوك المستهلكen_US
dc.subjectتسويقen_US
dc.subjectconsumer behaviouren_US
dc.subjectcondoren_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectsocial marketingen_US
dc.subjectconsumeren_US
dc.titleالتسويق الاجتماعي وأثره على سلوك الشرائي للمستهلك الجزائري دراسة ميدانية لعينة من زبائن مؤسسة كوندور الجزائرen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mosaoui-souta.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.