Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDRID, Touria-
dc.contributor.authorOUALI, Chafa-
dc.date.accessioned2023-11-19T09:32:43Z-
dc.date.available2023-11-19T09:32:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35038-
dc.descriptionEnglish language and literatureen_US
dc.description.abstractThis quasi-experimental, mixed-methods research investigated the effects of the teacher’s use of prompts and recasts on EFL students’ modified output, feelings, and perceptions, during classroom oral communicative practice. To this effect, two intact classes (n= 36) of 1st year EFL students at the University of Bejaia, Algeria, took part and were randomly assigned into a prompts group, and a recasts group, receiving teacher’s prompts and recasts, respectively. During a three weeks’ experiment, quantitative and qualitative data were obtained through the use of Audio recording, Students’ Reflective Logs, Teacher’s Field Notes, and The Students’ Perceptions of Teacher’s Oral Corrective Feedback Questionnaire. The results indicate that there are differential effects of the teacher’s use of prompts, and recasts on the students’ modified output and perceptions, in that prompts resulted in more modified output, and more positive views and perceptions among the student participants. Moreover, the teacher’s use of prompts and recasts did no lead to any differential effects on the student participants feelings which were equally positively influenced by both oral corrective feedback types. Based on these findings, a number of implications, and recommmendations are made.en_US
dc.description.abstractتناولهذا البحث شبه التجريبي متعدد الأساليب في آثار استخدام المعلم للمطالبات وإعادة صياغته على مخرجات طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ومشاعرهم وتصوراتهم أثناء ممارسة الطلاقة الشفوية في الفصل الدراسي. لهذا الغرض، شارك فصلان سليمان (ن = 36) لطلاب السنة الأولى من اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعة بجاية بالجزائر وتم تعيينهما عشوائيًا في مجموعة مطالبات، ومجموعة إعادة صياغة، وتلقي مطالبات المعلم وإعادة صياغته، على التوالي. خلال تجربة استمرت ثلاثة أسابيع، تم الحصول على البيانات الكمية والنوعية من خلال استخدام التسجيل الصوتي، والملاحظات الميدانية للمعلم، وتصورات الطلاب عن استبيان الملاحظات التصحيحية الشفوية للمعلم. تشير النتائج إلى وجود تأثيرات متباينة لاستخدام المعلم للمطالبات، وإعادة صياغة المخرجات والتصورات المعدلة لدى الطلاب، مما أدى إلى مزيد من النتائج المعدلة، ووجهات نظر وتصورات أكثر إيجابية بين الطلاب المشاركينللمطالبات. بناءً على هذه النتائج، تم إجراء عدد من الآثار والتوصيات-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity of Kasdi Merbah Ouarglaen_US
dc.subjectModified outputen_US
dc.subjectpromptsen_US
dc.subjectstudents’ feelingsen_US
dc.subjectstudents’ perceptionsen_US
dc.subjectآراء طلاب اللغة الإنجليزيةen_US
dc.subjectردود الفعل التصحيحية الشفوية للمعلمen_US
dc.subjectالمطالباتen_US
dc.subjectإعادة الصياغةen_US
dc.titleThe Effects of the Teacher’s Use of Prompts and Recasts on EFL Students’ Modified Output, Feelings and Perceptions, during Classroom Oral Communicative Practice: The Case of the First Year Students at the Department of English, University of Bejaiaen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais - Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OUALI-Chafa-Doctorat.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.