Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخامرة, الطاهر-
dc.contributor.authorبن ساسي, محمد علي-
dc.date.accessioned2023-12-14T10:14:40Z-
dc.date.available2023-12-14T10:14:40Z-
dc.date.issued2023-06-17-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35237-
dc.descriptionإدارة الأعمالen_US
dc.description.abstractتهدف الدراسة إلى معرفة مدى تأثير ادارة علاقات الزبائن على جودة الخدمة الفندقية، وتم إجراء دراسة ميدانية في فندق ليناتالبالاص ورقلة الجزائر، ولتحقيق أهداف الدراسة تم اعتماد المنهج الوصفي لقياس المتغيرين المذكورين نظريا وميدانيا، وتمجمع بيانات الدراسة باستخدام أداة الإستبيان موزعة على 41زبون بالمؤسسة محل الدراسة، تم قمنا بتحليلهابالإعتماد على برنامج SPSS بالإضافة الى مجموعة من الأدوات والأساليب الإحصائية.توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج اهمها: 1-يلتزم الفندق بتطبيق ابعاد ادارة علاقات الزبائن بمستوى مرتفع ؛ 2- يوجد مستوى مرتفع من جودة الخدمة لدى الموظفين ليناتال بالاس ورقلة؛ -3 هناك علاقة طردية متوسطة بين ادارة علاقات الزبائن وتحسين جودة الخدمة الفندقية في المؤسسة محل الدراسة؛ -4هناك تأثير إيجابي لتطبيق ادارة علاقات الزبائن على تحسين جودة الخدمة الفندقية في المؤسسة محل الدراسةen_US
dc.description.abstractThe study aims to find out the extent of the impact of customer relations managementon the quality of hotel service through a field study in the Lynatel Palace HotelOuargla, Algeria. In the study, we relied on the descriptive approach and used thequestionnaire as a tool for collecting information. Analyzing the results based on theSPSS program in addition to a set of statistical tools andMETHODS The study concluded sevoral results, the most important are : _1The organization is committed to applying the dimensions of customer relationship management at a high level _2There is a high level of service quality among the staff at lyanatel Palace Ouargla. _3There is a moderate direct relationship between customer relationship management and improving the quality of hotel service in the institution under study. _4There is a positive impact of the application of customer relationship management on improving the quality of hotel service in the institution under study.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectفندق ليناتال بالاسen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectادارة علاقات الزبائنen_US
dc.subjectSocialRcesponsibilityen_US
dc.subjectAlgerTelecom corporationen_US
dc.subjectorganizational excellenceen_US
dc.subjectOuarglaen_US
dc.titleدور ادارة علاقات الزبائن في تحسين جودة الخدمة الفندقية دراسة حالة ليناتال بالاس 2022-2023en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences de gestion - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bensassi_mehaamedalli.pdf1,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.