Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35272
Title: TVالتناول الاعلامي لصناع المحتوى على قناة النهار دراسة تحليلية لعينة من اعداد برنامج اللقاء 360درجة
Authors: صانع, رابح
الشاوش, جيهان
طواهري, نعيمة
Keywords: التناول الإعلامي
صناع المحتوى
قناة النهار TV
برنامج اللقاء 360درجة
Issue Date: 2023
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تناولت هذه الدراسة موضوع "التناول الإعلامي لصناع المحتوى على قناة النهار TV دراسة تحليلية لعينة من اعداد برنامج "اللقاء 360 درجة"حيث تسعى إلى التعرف على كيفية معالجة برنامج اللقاء 360 درجة لصناع المحتوى معتمدين في ذلك على العينة القصدية لتحليل 4 أعداد تم اختيارهم بطريقة قصدية، وبهدف الإجابة على التساؤل الرئيسي اتبعنا المنهج الوصفي التحليلي الذي يقوم بوصف الظاهرة أو المشكلة المراد دراستها بحثها اعتمادا على أسلوب تحليل محتوى كأداة لجمع البيانات إلى جانب استمارة تحليل محتوى. وبناءا على هذا قمنا بطرح التساؤل الرئيسي: كيف عالج برنامج اللقاء 360درجة على قناة النهارTVالحلقات الخاصة لصناع المحتوى؟ ولقد خلصت الدراسة جملة من النتائج تتمثل في: • أغلب الموضوعات التي تناولها برنامج اللقاء 360 درجة والتي جاءت ضمن صناع المحتوى تمثلت في التعرف على السير الذاتية لصناع المحتوى وكذا التعرف على اهم انجازاتهم والاهداف المستقبلية لكل صانع محتوى بالإضافة إلى أهم الصعوبات الذين تعرضوا إلا. • خصص برنامج اللقاء 360 درجة مدة زمنية لكل حلقة كما اعتمد هذا البرنامج على المزيج اللغوي بين العامية والعربية وذلك تماشيا مع خصائص الجمهور
This study dealt with the topic of "media coverage of content makers on Al-Nahar TV channel. An analytical study of a sample prepared by the "Meeting 360 Bike" program, as it seeks to identify how the 360 Bike program addresses content makers. Relying on the intentional sample to analyze 4 numbers that were chosen in an intentional way, and in order to answer the main question, we followed the descriptive analytical approach that describes the phenomenon or problem to be studied, depending on the method of content analysis as a tool for data collection, along with a content analysis form. Based on this, we asked the main question: How did the Al-Liqa’ 360 bike program on Al-Nahar TV deal with the content makers? The study concluded a number of results, as follows: • Most of the topics covered by the 360-cycle meeting program, which came within the content makers, consisted of getting to know the biographies of the content makers, as well as identifying their most important achievements and future goals for each content maker, in addition to the most important difficulties they faced. • the 360 degree meeting program allocated a period of time for each episode. This program also relied on the linguistic mix between colloquial and Arabic, in line with the characteristics of the audience.
Description: تخصص سمعي بصري
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35272
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chaouche-djihane.pdf644,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.