Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35465
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorبن جروة, حكيم-
dc.contributor.authorمعمري, حمزة-
dc.contributor.authorسطارة, عبد الحاكم-
dc.date.accessioned2024-01-22T10:55:06Z-
dc.date.available2024-01-22T10:55:06Z-
dc.date.issued2023-06-14-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/35465-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور سلسلة الإمداد في تحسين جودة الخدمات المقدمة من طرف المؤسسات تبعا لما يعرفه العالم الاقتصادي من تحولات وتغييرات خاصة على المستوى التكنولوجي, ونظرا لما أنتجته هده الأخيرة من العديد من التكتلات مما يجعل المؤسسات تعمل جاهدة على تعزيز مكانتها في السوق من خلال تحسين جودة الخدمات المقدمة مع مراعاة التكاليف المرتبطة بتقديمها بهدف زيادة الأرباح، مما أصبح من اللازم الاهتمام بأنشطة الإمداد التي تخلق الاستجابة في الإنتاج من حيث مرونة الوصول إلى جميع المتطلبات,مما يساهم في تحقيق مستويات عالية من رضا الزبائن التي تتوافق مع احتياجاتهم ورغباتهم، كما توصلت الدراسة إلى أن تحسين والتطوير من سلسلة الإمداد له أثر إيجابي على جودة الخدمات المقدمة في مؤسسة سونلغازen_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the role of the supply chain in improving the quality of services provided by institutions, in light of the economic transformations and changes known at the technological level. Given the numerous alliances resulting from these changes, institutions are striving to enhance their market position by improving the quality of the services they provide, while considering the costs associated with their delivery to increase profitability. Thus, it has become necessary to focus on supply chain activities that create responsiveness in production, in terms of flexible access to all requirements. This contributes to achieving high levels of customer satisfaction that align with their needs and desires. The study also concluded that improving and developing the supply chain has a positive impact on the quality of services provided by Sonelgaz company-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectمؤسسة سونلغازen_US
dc.subjectسلسة الإمدادen_US
dc.subjectsupply chainen_US
dc.subjectجودة الخدماتen_US
dc.subjectservice qualityen_US
dc.subjectSonelgaz companiesen_US
dc.titleدور سلسلة الإمداد في تحسين جودة خدمات المؤسسة"دراسة حالة مؤسسة سونلغاز- خدمات"ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
satara-maamri.pdf1,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.