Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36255
Title: انعكاسات المنصات التعليمية على فعالية الاتصال لدى الطلبة الجامعيين _مودل نموذجا_ - دراسة ميدانية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة -
Authors: زموري, زينب
عفون, ياسر
Keywords: المنصالت التعليمية
الطالب الجامعي
Issue Date: 2024
Publisher: univ-ouargla
Abstract: هدفت الدراسة الى التحقق من انعكاس المنصات التعليمية على فعالية الاتصال لدى الطلبة الجامعيين في منصة مودل ،على عينة من طلبة سنة اولى جذع مشترك علوم اجتماعية جامعة قاصدي مرباح ورقلة ، كلية العلوم الانسانية و الاجتماعية لتحقيق الاهداف جرى تطبيق الاستبانة على عينة الدراسة حيث بلغ عددها 67 طالبا من اصل مجتمع مكون من 335 طالبا وطالبة، وجرى استخدام المنهج الوصفي التحليلي ،توصلت الدراسة الى مجموعة من النتائج اهمها : _وجود انعكاس للمنصة التعليمية على فعالية الاتصال لدى الطلبة الجامعيين. _ مساهمة المرافقة البيداغوجية التفاعلية لمودل في تسهيل اندماج الطالب مع بيئته الجامعية . -مساهمة اليات الاتصال لمودل في زيادة تفاعلاته الصفية.
The sud aimed to investigate the impact of éducationnel Platform on the communication effectiveness of universitésurdents, using Moodle as a model. The sample consisted of first-year students in the Common Core of Social Sciences at KasdiMerbah University in Ouargla, Faculté of Humanités and Social Sciences. To achieve the objectives, a questionnaire was administered to the study sample, which included 67 students out of a total population of 335 students. The descriptive analytical method was used. The study reached a set of conclusions, the most important of which are: _There is an impact of educational platforms on the communication effectiveness of university students. _The interactive pedagogical support of Moodle helps facilitate students' integration into their university environment
Description: التخصص: علم اجتماع الاتصال
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36255
Appears in Collections:Département de sociologie et de la démographie - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
affoune-yecer.pdf732,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.