Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorمحمد الهاشمي, حجاج-
dc.contributor.authorعبدالله, محجوبي-
dc.contributor.authorأسامة, بن عريف-
dc.date.accessioned2024-07-09T10:12:42Z-
dc.date.available2024-07-09T10:12:42Z-
dc.date.issued2024-06-09-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36513-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر جودة الخدمات على رضا الزبائن في شركة ياليدين ورقلة، حيث اعتمدت الدراسة على منهج الوصفي التحليلي، من خلال جمع البيانات بواسطة الاستبيان الالكتروني الموزع على عينة من زبائن شركة ياليدين ورقلة، ولتحليل هذه البيانات تم استخدام برنامج الحزم الإحصائية للعلوم الاجتماعيةSPSS.26. وقد توصلت الدراسة لجملة من النتائج أهمها:يوجد تأثير للجودة على رضا الزبائن بصفة عامة في حين ان هناك أثر لكل من بعدي الاستجابة والتعاطف على رضا الزبائن وعدم وجود أثر لأبعاد الجودة المتبقية الاعتمادية والملموسية والضمان على رضا الزبائن بالإضافة الى ان الرضا على خدمات الشركة كان متوسط حسب عينة الدراسة.This study aims to find out the impact of the quality of services on customer satisfaction at Yalidine Ouargla Company. The study relied on a descriptive analytical approach, by collecting data using an electronic questionnaire distributed to a sample of Yalidine Ouargla Company’s customers. To analyze this data, the Statistical Packages for the Social Sciences program was used.SPSS.26. The study reached a number of results, the most important of which are: there is an impact of quality on customer satisfaction in general,while there is an effect for both the dimensions of responsiveness and empathy on customer satisfaction,there is no effect of the remaining quality dimensions of reliability, tangibility, and guarantee on customer satisfaction, In addition, satisfaction with the company's services was average according to the study sample.en_US
dc.description.abstractThis study aims to find out the impact of the quality of services on customer satisfaction at Yalidine Ouargla Company. The study relied on a descriptive analytical approach, by collecting data using an electronic questionnaire distributed to a sample of Yalidine Ouargla Company’s customers. To analyze this data, the Statistical Packages for the Social Sciences program was used.SPSS.26. The study reached a number of results, the most important of which are: there is an impact of quality on customer satisfaction in general,while there is an effect for both the dimensions of responsiveness and empathy on customer satisfaction,there is no effect of the remaining quality dimensions of reliability, tangibility, and guarantee on customer satisfaction, In addition, satisfaction with the company's services was average according to the study sample.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح – ورقلةen_US
dc.subjectرضا الزبائنen_US
dc.subjectاعتماديةen_US
dc.subjectضمانen_US
dc.subjectضمانen_US
dc.subjectاستجابةen_US
dc.subjectتعاطفen_US
dc.subjectجودة الخدماتen_US
dc.subjectملموسيةen_US
dc.subjectempathyen_US
dc.subjectresponseen_US
dc.subjectqualityof servesen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjecttangibilityen_US
dc.subjectreliabilityen_US
dc.subjectguaranteeen_US
dc.titleتأثير جودة خدمة البريد السريع على رضا الزبائن دراسة حالة شركة ياليدين "YALIDINE" ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
benariff-mehdjebi.pdf4,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.