Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36677
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorخليدة دلهوم-
dc.contributor.authorعروب, أكرم-
dc.contributor.authorخدران, عبد الكريم-
dc.date.accessioned2024-09-12T11:22:46Z-
dc.date.available2024-09-12T11:22:46Z-
dc.date.issued2024-06-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36677-
dc.descriptionتسويق خدماتen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة إلى معرفة أثر جودة الخدمات الفندقية على رضا الزبائن في فندق بن علي بتروليال,ودلك للوصول إلى فهم أفضل لمدى تأثير جودة الخدمات المقدمة من قبل الفندق على كسب رضا الزبائن، ولتحقيق هدا الهدف،اعتمدت دراستنا على فرضيتين, تتمحور في تقييم الزبائن لجودة خدمات الفندقوالابعاد التي يولونها أهمية في تقييمهم لجودة هده الخدمات والتي تؤثر على رضاهم،وقد تمثل مجتمع الدراسة في زبائن فندق علي بتروليال، حيث تم توزيع 51 استبيانعلى زبائن هدا الفندق وقد توصلنا إلى أن جميع أفراد العينةلا يشعرون بالرضا على مستوى جودة الخدمات التي يقدمها فندق بن علي بتروليال , وانطلاقا من النتيجة المتوصل إليها، تم تقديم مجموعة من التوصيات.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to know the impact of the quality of hotel services on customer satisfaction at Bin Ali Petroleum Hotel, in order to reach a better understanding of the extent to which the quality of services provided by the hotel affects customer satisfaction. To achieve this goal, our study relied on two hypotheses, centered on customers’ evaluation of the quality of hotel services. And the dimensions that they attach importance to in their evaluation of the quality of these services, which affect their satisfaction. The study population was represented by the customers of the Bin Ali Petroleum Hotel, where 51 questionnaires were distributed to the customers of this hotel, and we concluded that all members of the sample do not feel satisfied with the level of quality of the services that they provide. Provided by Bin Ali Petroleum Hotel, and based on the results reached, a set of recommendations were presented.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح -ورقلةen_US
dc.subjectجودة الخدمات الفندقيةen_US
dc.subjectرضا الزبائنen_US
dc.subjectcustomer satisfactionen_US
dc.subjectالخدمات الفندقيةen_US
dc.subjecthotel servicesen_US
dc.subjectquality of hotel servicesen_US
dc.titleتأثير جودة الخدمات الفندقية على رضا الزبون دراسة حالة -فندق بن علي بيتروليالen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aroubb- khoudrane.pdf962,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.