Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36693
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorشطيبة, زينب-
dc.contributor.authorغقالي, رندة-
dc.date.accessioned2024-09-15T11:00:02Z-
dc.date.available2024-09-15T11:00:02Z-
dc.date.issued2024-06-10-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36693-
dc.descriptionتسويق الخدماتen_US
dc.description.abstractتتناول هذه الدراسة دور التسويق الفيروسي في بناء صورة العلامة التجارية ، بداية بالقاء نضرة على أبرز المفاهيم و المصطلحات المتعلقة بالتسويق الفيروسي و صورة العلامة التجارية و العلاقة بينهما وذلك عبر دراسة عينة من مستخدمي شريحة موبيليس في ولاية ورقلة. تم استخدام الاستبيان كأداة لتقييم تأثير التسويق الفيروسي على صورة العلامة التجارية و قد تمكنا من جمع 80 نسخة صالحة للتحليل الاحصائي بنسبة استرجاع 100% ، كما اعتمدنا على المنهج الوصفي في الجانب النظري لدراسة المفاهيم و المصطلحات والتحليلي لدراسة نتائج برنامج التحليل الاحصائي V22)-SPSS) وأظهرت النتائج أن التسويق الفيروسي يلعب دورًا هامًا في تعزيز صورة العلامة التجارية. تشير الدراسة أيضًا إلى أهمية مواقع التواصل الاجتماعي كأدوات فعالة لنشر الرسائل التسويقية بشكل واسع وسريع كما ينبغي على المؤسسات التركيز على مصداقية المعلومات وقيمتها لتحقيق تأثير إيجابي ومستدام على صورة العلامة التجارية.en_US
dc.description.abstractThis study examines the role of viral marketing in building brand image, beginning with an overview of key concepts and terms related to viral marketing and brand image, and the relationship between them through a study of a sample of Mobilis users in the province of Ouargla. A questionnaire was used as a tool to assess the impact of viral marketing on brand image, and we managed to collect 80 valid copies for statistical analysis with a 100% response rate. We also relied on the descriptive approach in the theoretical aspect to study the concepts and terms, and the analytical approach to study the results of the statistical analysis program (SPSS V22). The results showed that viral marketing plays an important role in enhancing brand image. The study also indicates the importance of social media as effective tools for widely and quickly spreading marketing messages. Institutions should focus on the credibility and value of information to achieve a positive and sustainable impact on brand image.-
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة قاصدي مرباح ورقلةen_US
dc.subjectتسويق فيروسيen_US
dc.subjectعلامة تجاريةen_US
dc.subjectتسويق الكترونيen_US
dc.subjectتواصل اجتماعيen_US
dc.subjectموبيليسen_US
dc.subjectMobilisen_US
dc.subjectSocial Media Platformsen_US
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.subjectElectronic Marketingen_US
dc.subjectViral Marketing-
dc.titleدور التسويق الفيروسي في بناء صورة العلامة التجارية " دراسة حالة "عينة من مستعملي شريحة موبيليس"ورقلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rougali-randa.pdf2,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.