Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36877
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFarida, SADOUNE-
dc.contributor.authorIkram, AZEBCHIKH-
dc.contributor.authorIness, BOUSSAID-
dc.date.accessioned2024-09-26T14:46:09Z-
dc.date.available2024-09-26T14:46:09Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36877-
dc.descriptionLinguisticsen_US
dc.description.abstractThe current study aims to investigate the effectiveness of using Artificial Intelligence (AI) mobile applications in developing first year Bachelor students ' listening and speaking skills of English Department at Kasdi Merbah University in Ouargla. The significance of the research is to explore the efficacy of these tools in enhancing listening and speaking in which can be significant in contributing the teaching method in language educations. In order to answer the stated questions and test research hypotheses, a mixed method approach is employed. Therefore, a questionnaire and a t- test are conducted to gather the required data. After the analysis of the obtained data, the questionnaire’s results suggest that the use of AI- driven mobile applications can assist learners to improve listening and speaking abilities, while t-test’s findings propose that the use of AI-supported language learner mobile applications, particularly ELSA, tend to improve listening and speaking skills.en_US
dc.description.abstractLa présente étude vise à étudier l'efficacité de l'utilisation d'applications mobiles d'intelligence artificielle (IA) pour développer les compétences d'écoute et d'expression orale des étudiants de première année de licence du département d'anglais de l'université Kasdi Merbah de Ouargla. L'importance de la recherche est d'explorer l'efficacité de ces outils pour améliorer l'écoute et la parole, ce qui peut contribuer de manière significative à la méthode d'enseignement des langues. Afin de répondre aux questions posées et de tester les hypothèses de recherche, une approche de méthode mixte est utilisée. Par conséquent, un questionnaire et un test t sont effectués pour recueillir les données requises. Après l'analyse des données obtenues, les résultats du questionnaire suggèrent que l'utilisation d'applications mobiles basées sur l'IA peut aider les apprenants à améliorer leurs capacités d'écoute et d'expression orale, tandis que les résultats du test t suggèrent que l'utilisation d'applications mobiles basées sur l'IA pour les apprenants en langues, en particulier ELSA, ont tendance à améliorer les compétences d’écoute et d’expression orale.-
dc.description.abstractتهدف الدراسة الحالية إلى معرفة مدى فاعلية ونجاعة استخدام تطبيقات الذكاء الاصطناعي للهاتف المحمول في تنمية مهارتي الاستماع والتحدث، لدى طلبة السنة أولى ليسانس بقسم اللغة الانجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة.وتهدف أهمية هذا البحث في اكتشاف مدى فعالية هذه الأدوات والتطبيقات في تعزيز هاتين المهارتين، والتي يمكن أن يكون لها دور كبير في المساهمة في تحسين طريقة التدريس والتعليم بالنسبة للغة، ومن أجل الإجابة على الأسئلة المذكورة واختبار فرضيات البحث، تم استخدام منهج الطريقة المختلطة ، وذلك من خلال استخدام أداتين تمثلتا في الاستبيان واختبار ت لجمع البيانات المطلوبة. بعد الحصول عليها، تشير نتائج الاستبيان إلى أن استعمال تطبيقات الهاتف المحمول التي تعتمد على الذكاء الاصطناعي يمكن أن تساعد المتعلمين على تحسين قدراتهم في مهارتي الاستماع والتحدث، في حين تشير نتائج اختبار إلى أن استخدام تطبيقات الهاتف المحمول لمتعلمي اللغة والتي تعتمد دائما على الذكاء الاصطناعي، أيضا تسعى إلى تحسين دائما مهارتي الاستماع والتحدث.-
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversité KASDI MERBAH-OUARGLAen_US
dc.subjectArtificial Intelligenceen_US
dc.subjectListeningen_US
dc.subjectSpeakingen_US
dc.subjectELSAen_US
dc.subjectMobile Applicationen_US
dc.subjectintelligence artificielleen_US
dc.subjectl’écouteen_US
dc.subjectexpression oraleen_US
dc.subjectELSA et les applicationsen_US
dc.subjectالذكاء الاصطناعيen_US
dc.subjectالاستماعen_US
dc.subjectالتحدثen_US
dc.subjectتطبيقات الهاتف المحمولen_US
dc.subjectتطبيق الساen_US
dc.titleInvestigating the Effectiveness of Using Artificial Intelligence (AI) Mobile Applications, ELSA Speak, to Enhance Listening and Speaking Proficiencyen_US
dc.title.alternativeThe Case of First Year Students of English Department at Ouargla University.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Azebchick-Boussaid (2).pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.