Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36877
Title: Investigating the Effectiveness of Using Artificial Intelligence (AI) Mobile Applications, ELSA Speak, to Enhance Listening and Speaking Proficiency
Other Titles: The Case of First Year Students of English Department at Ouargla University.
Authors: Farida, SADOUNE
Ikram, AZEBCHIKH
Iness, BOUSSAID
Keywords: Artificial Intelligence
Listening
Speaking
ELSA
Mobile Application
intelligence artificielle
l’écoute
expression orale
ELSA et les applications
الذكاء الاصطناعي
الاستماع
التحدث
تطبيقات الهاتف المحمول
تطبيق السا
Issue Date: 2024
Publisher: Université KASDI MERBAH-OUARGLA
Abstract: The current study aims to investigate the effectiveness of using Artificial Intelligence (AI) mobile applications in developing first year Bachelor students ' listening and speaking skills of English Department at Kasdi Merbah University in Ouargla. The significance of the research is to explore the efficacy of these tools in enhancing listening and speaking in which can be significant in contributing the teaching method in language educations. In order to answer the stated questions and test research hypotheses, a mixed method approach is employed. Therefore, a questionnaire and a t- test are conducted to gather the required data. After the analysis of the obtained data, the questionnaire’s results suggest that the use of AI- driven mobile applications can assist learners to improve listening and speaking abilities, while t-test’s findings propose that the use of AI-supported language learner mobile applications, particularly ELSA, tend to improve listening and speaking skills.
La présente étude vise à étudier l'efficacité de l'utilisation d'applications mobiles d'intelligence artificielle (IA) pour développer les compétences d'écoute et d'expression orale des étudiants de première année de licence du département d'anglais de l'université Kasdi Merbah de Ouargla. L'importance de la recherche est d'explorer l'efficacité de ces outils pour améliorer l'écoute et la parole, ce qui peut contribuer de manière significative à la méthode d'enseignement des langues. Afin de répondre aux questions posées et de tester les hypothèses de recherche, une approche de méthode mixte est utilisée. Par conséquent, un questionnaire et un test t sont effectués pour recueillir les données requises. Après l'analyse des données obtenues, les résultats du questionnaire suggèrent que l'utilisation d'applications mobiles basées sur l'IA peut aider les apprenants à améliorer leurs capacités d'écoute et d'expression orale, tandis que les résultats du test t suggèrent que l'utilisation d'applications mobiles basées sur l'IA pour les apprenants en langues, en particulier ELSA, ont tendance à améliorer les compétences d’écoute et d’expression orale.
تهدف الدراسة الحالية إلى معرفة مدى فاعلية ونجاعة استخدام تطبيقات الذكاء الاصطناعي للهاتف المحمول في تنمية مهارتي الاستماع والتحدث، لدى طلبة السنة أولى ليسانس بقسم اللغة الانجليزية بجامعة قاصدي مرباح ورقلة.وتهدف أهمية هذا البحث في اكتشاف مدى فعالية هذه الأدوات والتطبيقات في تعزيز هاتين المهارتين، والتي يمكن أن يكون لها دور كبير في المساهمة في تحسين طريقة التدريس والتعليم بالنسبة للغة، ومن أجل الإجابة على الأسئلة المذكورة واختبار فرضيات البحث، تم استخدام منهج الطريقة المختلطة ، وذلك من خلال استخدام أداتين تمثلتا في الاستبيان واختبار ت لجمع البيانات المطلوبة. بعد الحصول عليها، تشير نتائج الاستبيان إلى أن استعمال تطبيقات الهاتف المحمول التي تعتمد على الذكاء الاصطناعي يمكن أن تساعد المتعلمين على تحسين قدراتهم في مهارتي الاستماع والتحدث، في حين تشير نتائج اختبار إلى أن استخدام تطبيقات الهاتف المحمول لمتعلمي اللغة والتي تعتمد دائما على الذكاء الاصطناعي، أيضا تسعى إلى تحسين دائما مهارتي الاستماع والتحدث.
Description: Linguistics
URI: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/36877
Appears in Collections:Département d'Anglais- Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Azebchick-Boussaid (2).pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.