Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/5391
Title: من وجهة نظر الموظفين في المؤسسة G 3 إستراتيجية طرح منتج جديد في قطاع الخدمات دراسة حالة مؤسسة موبيليس منتج
Authors: بن تفات عبد الحق
ياسين جودي
Keywords: strategy
marketing
new product development
institution Mobilis
الاستراتيجية
التسويق
طرح المنتجات الجديدة
مؤسسة موبيليس
Issue Date: 10-Jun-2014
Series/Report no.: 2014;
Abstract: الملخص هدفت الدراسة إلى التعرف على استراتيجيةطرح منتج جديد في قطاع الخدمات دراسة حالة مؤسسة موبيليس منتج 3G، وذلك من خلال الإجابة عن سؤال البحث الرئيسي " كيف تساهم الاستراتيجية التسويقية في طرح منتجات جديدة في مؤسسة موبيليس ؟ ولإجابة عن أسئلة البحث اتبع الباحث المنهج الوصفي لأنها تلائم موضوع البحث،وقد استخدم الباحث استبيان لتحقيق أهداف الدراسة، وقد تكون مجتمع الدراسة من موظفين الإدارة مؤسسة موبيليس والبالع عددهم34عينة، حيث تم توزيع (34) استبيان على موظفين من مؤسسة موبيليس،وقد بلغ عدد الاستبيانات المستردة (34) استبيان بنسبة 100%،ويتكون الاستبيان من 25سؤال موزعة على مجالين رئيسين هما:استراتيجية التسويق ويتكون من 16فقرة، وتطوير المنتجات في قطاع الخدمات يتكون من 9فقرات، والتي استخدم فيها أساليب وأدوات إحصائية مختلفة كالمتوسطات الحسابية والانحرافات المعيارية لاستعمالها في برنامج (spss20) كأداة للتحليل استجابات أفراد العينة وتطوير الدراسة.
Research Summary The study aims to Identification ofnew productmarketing strategy , In the service sector,case studyinstitution of MOBILIS 3G ,Andso By answeringthe mainresearch question (How to contributemarketing strategy to give new products tomarket) , for answer in this question follow theresearcherdescriptive approach , Because theysuit thesubject of research, The researcher useda questionnaireto achieve theobjectives of the study thestudy population consistedofmanagement personnel of MOBILIS , and their totaling is 34 samples were distributed(34), a questionnaireon thestaffof theinstitution MOBILIS , the total number ofquestionnairesrecovered(34)questionnaireby 100% the questionnaireconsistsof25questionsspread overtwo main areas : marketing strategyconsistsof 16paragraph, and development product in the service sector , consists of 9paragraphs , whichused themethods andstatistical toolsare different , averagesandstandard deviationsfor use in theprogram(spss 20) as a toolto analyze theresponsesof the sampleand the development ofstudy.
Description: تسويق
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/5391
Appears in Collections:Département des sciences commerciales - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
joudi-yacine.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.