Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/8206
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Rachid Raïssi | - |
dc.contributor.author | Deramchi, Samia | - |
dc.date.accessioned | 2014-01-14T09:50:20Z | - |
dc.date.available | 2014-01-14T09:50:20Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/8206 | - |
dc.description | Littérature | en_US |
dc.description.abstract | Dissertation writing, like any other is first and for most a type of dialogism and polyphony; writing of intra and intertextuality may be a type of writing that shows the inability of writing about her/him self without paraphrasing plagiarizing and copying the others in a way that it is a reproduction of creativity. In addition, writing as any other action is a repetition that lasts that copies itself, it is the other way of saying the text locks and margins since each and every word there is modeled in a way or the other, and test analyzers.L'écriture des Mémoires, comme toutes les autres écritures, est aussi et surtout une écriture du dialogisme et de la polyphonie ; une écriture de l'intra et de l'intertextualité, en somme. Autrement dit une écriture qui vient encore attester l'incapacité de l'être d'écrire de lui-même sans paraphraser, plagier et copier les autres qu'il reprend d'une façon qui n'est pas celle de création mais de la recréation. De plus, cette écriture comme toutes les autres est toujours une éternelle répétition, une éternelle reprise, une redite du paratexte, des sas et des marges, éternellement car dans ces seuils, tout est dit comme l'affirment tous les tenants de la critique et de l'analyse du texte. | en_US |
dc.description.abstract | كتابة الذاكرة كغيرها من الكتابات الأخرى، فضلا عن كونها كتابة حوارية، وكتابة تعدد الأصوات حسب باختين، فهي كتابة تناص داخلي، وتناص. بعبارة أخرى، هي كتابة تشهد على عدم إمكانية الشخص أنه يكتب من نفسه دون اقتباس أو انتحال أو تقليد للآخر، ليس بطريقة إبداعية،ولكن بطريقة ترفيهية. إضافة إلى ذلك فإن هذه الكتابة،كغيرها من الكتابات الأخرى،هي تكرار أبدي، وإعادة مستمرة لمناص (تكرار الهوامش، العتبات، الفراغات ...إلخ) وهو ما يؤكده النقاد ومحللو الخطاب.. | - |
dc.language.iso | fr | en_US |
dc.subject | Ecriture des Mémoires | en_US |
dc.subject | Paratexte | en_US |
dc.subject | titre | en_US |
dc.subject | quatrième de couverture | en_US |
dc.subject | polyphonie | en_US |
dc.subject | dialogisme | en_US |
dc.subject | interdiscours | en_US |
dc.subject | Writing of memory | en_US |
dc.subject | paratext | en_US |
dc.subject | title | en_US |
dc.subject | cover page | en_US |
dc.subject | polyphony | en_US |
dc.subject | dialogism | en_US |
dc.subject | interdiscours | en_US |
dc.subject | كتابة الذاكرة | en_US |
dc.subject | النص المحيط | en_US |
dc.subject | عنوان | en_US |
dc.subject | الغلاف الخلفي | en_US |
dc.subject | تعد الأصوات | en_US |
dc.subject | التحاورية | en_US |
dc.subject | ما بين الخطابات | en_US |
dc.title | DES MARGES AU TEXTE DISCOURS ET INTERDISCOURS L’ÉCRITURE DES MÉMOIRES ENTRE POLYPHONIE ET DIALOGISME LE CAS DES MEMOIRES BARBARES DE JULES ROY | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Département de Français - Doctorat |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Deramchi_Samia.pdf | 2,53 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.