Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/8312
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorجرمون علي-
dc.contributor.authorعروي, عبلة مونية-
dc.date.accessioned2015-01-27T09:29:33Z-
dc.date.available2015-01-27T09:29:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/8312-
dc.descriptionقسم النشاط البدني الرياضي التربويen_US
dc.description.abstractهدفت الدراسة الى التعرف على دور الاعلام الرياضي التلفزي للقناة الجزائرية الاولى في نشر الثقافة الرياضية ،وكذالك معرفة دوره في توجيه الطلبة نحو التخصص الرياضي التربوي،ولقد استخدم الباحثة المنهج الوصفي التحليلي لتحقق من فرضيات البحث التي تضمنت ان للإعلام الرياضي دور في نشر الثقافة الرياضية ،وكذالك له دور في توجيه الطلبة نحو ممارسة التخصص الرياضي التربوي،وان للعينة مستوى عالي من الثقافة الرياضية.وتمثلت عينة البحث مجموعة من طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية لجامعة ورقلة البالغ عددهم (45) طالبا، اعتمدت الباحثة على اختبارين احدهما يهدف لقياس مستوى الثقافة الرياضية للعينة والثاني يهدف الى معرفة دور الاعلام الرياضي في اكتساب العينة لثقافة الرياضية وكذا دوره في توجيههم نحو التخصص الرياضي التربوي.واستنتجت الباحثة ان لطلبة السنة الثالثة تربية حركية لمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية مستوى عالي لثقافة الرياضية،وان للاعلام الرياضي التلفزي للقناة الجزائرية الاولى دور في اكتسابها وان هذا الاخير ليس له دور في توجيه الطلبة نحو التخصص الرياضي التربوي.في حين اوصت الباحثة بضرورة تركيز الاعلام الرياضي للقناة الجزائرية الاولى غلى الجانب الرياضي التربوي في كل التخصصات وان لا تقتصر على الرياضات التنافسية وخاصة كرة القدم وكذالك ان تهتم القناة الاولى، بالجانب التاهيلي والرياضات المدرسية والانشطة التربوية لطفل.en_US
dc.description.abstractThe study aims at identifying the role of Algerian Sports Media Television channel n°1 in stilling sports culture, and to find out its role in directing students towards specializing in sports education too. The descriptive analytical method has been used by the researcher to verify the supposed hypotheses which included the role of sports media in the dissemination of sports culture, and its role in guiding students towards the practice of sports education specialty, and the elements of the sample have a high level of sports culture .The sample consisted of (45)students of Sciences and Technologies of Physical and Sports Activities Institute of the University of Ouargla , the researcher relied on two tests , one of them is designed to measure the level of sports culture of the sample and the second aims at finding out the role of the Sports Media in acquiring sports culture and as well as its role in directing them towards specializing in sports education. The researcher has concluded that the third-year students breeding kinetics of the Institute for Sciences and technologies of physical and sports activities have a high level of sports culture, and that the Algerian Media Sports television channel n°1 played a role in acquiring that culture, but it has no role in directing students towards sports education specialty. While the researcher recommended that the Sports Media channel should focus on educational sports side in all disciplines and not limited to competitive sports, especially football, as well as to take care of qualifying young, of school sports and educational activities for children-
dc.subjectالاعلام الرياضي التلفزيen_US
dc.subjectالقناة الجزائرية الاولىen_US
dc.subjectالثقافة الرياضيةen_US
dc.subjectالتخصص الرياضي التربويen_US
dc.subjectsports media televisionen_US
dc.subjectthe Algerian channel n°1,en_US
dc.subjectsports cultureen_US
dc.subjectsports specialization educationen_US
dc.titleدور الاعلام الرياضي التلفزي للقناة الجزائرية الاولى في نشر الثقافة الرياضية وتوجيه الطلبة نحو التخصص الرياضي التربوي. "دراسة ميدانية لطلبةالسنة الثالثة تربية حركية لمعهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بورقلة"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Institut des Sciences et Techniques des Activités Physiques et Sportives - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
aroui_abla_monai.PDF2,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.