Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9474
Title: إشكالية المقاربة بالكفاءات في الدرس الفلسفي بالتعليم الثانوي في الجزائر
Authors: سراي, حنان
دباخ, مريم
Keywords: problematic
approach competencies
lesson philosophy
إشكالية المقاربة بالكفاءات
الدرس الفلسفي
التعليم الثانوي في الجزائر
Issue Date: 31-May-2015
Series/Report no.: 2015;
Abstract: ملخص الدراسة جاءت الدراسة الحالية، و الموسومة ب:"إشكالية المقاربة بالكفاءات في الدرس الفلسفي " للوقوف على أهم الصعوبات والإشكاليات التي تواجه كل من المعلم والمتعلم في ظل المقاربة الجديدة - المقاربة بالكفاءات- وبخاصة في الدرس الفلسفي,وتعرضت الدراسة إلى خطوات الدرس الفلسفي من الناحية النظرية و أهم طرق تدريس الفلسفة، و كذلك من الناحية التطبيقية والمتمثلة في المقال وتحليل النصوص الفلسفية، وتناولت أيضا أبرز الصعوبات والمزالق التي تواجه الأستاذ من جهة والطالب من جهة أخرى، ابتداء من مادة الفلسفة والتي تنفرد بعديد من الخصائص ,وكذا في تلقي الدرس الفلسفي بالمقاربة الجديدة. Summary The current study whe name « problematic approach competencies in the philosophical lesson “to find out the main difficulties and problems that faced both the teather and learn under the new approach –the approach competencies –especially in the philosophical lesson –the study is presented the steps of the philosophical lesson from the theortical way offered the most important ways of teaching philosophy az well az in practice which represented in theatrical and analysis of philosophical tescts one hand this study presented the difficulties and pitfall which facing the student starting from a philophy that is unique by numerous characteristics az well az to receive the philosophical lesson by the new approach. Key words: problematic, approach competencies, lesson philosophy
Description: جامعة قاصدي مرباح ورقلة كلية العلوم الإنسانية والاجتماعية قسم العلوم الإنسانية ـــــــــــــــــــــــــــ مذكرة مقدمة لنيل شهادة الماستر أكاديمي الشعبة: فلسفة التخصص:تاريخ الفلسفة
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/9474
ISSN: k
Appears in Collections:Département des sciences humaines - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Debakh_Serai.pdf1,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.