Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10894
Title: أثر إستخدام تكنولوجيا المعلومات والإتصال على التسويق المصرفي "دراسة حالة البنوكBNA، BEA- تقرت- سوسييتيجينيرال– ورقلة - 2016"
Authors: شوقي, شاذلي
بن دلالي, نجلاء
Keywords: تكنولوجيا المعلومات و الاتصال
التسويق المصرفي
information and communicationtechnology,
banking marketing
Issue Date: 21-May-2016
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى البحث في مختلف جوانب موضوع تكنولوجيا المعلومات و الإتصال التي اصبحت محل إهتمام كل المؤسسات الاقتصادية بصفة عامة و المؤسسات المصرفية بصفة خاصة، خاصة مع تزايد الوعي لدى الزبون و تطلعه للحصول على تشكيلة خدمات تتناسب و متطلبات الاقتصاد الراهن و الذي أصبح و من خلال تطبيق مفهوم تكنولوجيا المعلومات والاتصال يعرف بالاقتصاد الرقمي. حاولن من خلال هذه الدراسة تسليط الضوء على أهم جوانب تكنولوجيا المعلومات و الاتصال داخل البنوك ،BEA BNA ، SG و ذلك من خلال توزيع قائمة استبيان لمجموعة من العملاء داخل البنوك و من تم تحليلها و تفسيرها و تقديم مجموعة من النتائج و التي كان من ابرزها : ان تكنولوجيا المعلومات تلعب دورا هاما في زيادة فاعلية التسويق المصرفي و كذلك بالنسبة لزيادة رضا الزبون و ان البنوك المحلية أقل تطورا في التكنولوجيا مقارنة مع البنوك الدولية.
The aim of thisstudyisto research in the various aspects of the information and communication technologysubject, which has become the concern of all economiccompany in general and bankingones in particular, especiallywith the increasingawareness of the customer and his aspiration for a commensurate services and the requirements of the currenteconomy and which has becomethrough the application of the concept of the information and communication technologyareknown as the digital economy. Wetriedthroughthisstudy to shed light on the most important aspects of the information and communication technologywithin the bankssuch as BEA, BNA, SG whichwedistributea questionnaire to a group of clients withinbankswereweanalyzed andinterpretedthem. For the purpose of providing a set of results and that the mostprominent of whichwasthat information technologyisplaying an important role in the increasingbanking marketing and also for increasing consumer satisfaction andfinally, thelocal bankslesssophisticated in technologyby the comparisonwith international banks.
Description: جامعة قاصدي مرباح – ورقلة كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير قسم علوم التسيير
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/10894
Appears in Collections:Département des sciences économiques - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bendelali-nedjla.pdf3,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.