Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443
Title: روبـــــورتاج مصور مــدرســـة المعــــــاقين ســمعـيا بورقلة بســـمة أمـــــل
Authors: فضيلة تومي
حــــــــــاجي, صبرينة
هـــــادفي, فطيمة الزهرة
Keywords: الإعاقة السمعية
الطفل الأصم
Hearingdisability
deafchild
Issue Date: 2017
Publisher: univ-ouargla
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدرسة الأطفال المعاقين سمعيا بورقلة –بسمة أمل – وذلك من خلال ربورتاج مصور حول هذه المدرسة، ويتجلى هذا الربورتاج في التعرف على المدرسة والأطفال – الطفل الأصم - فيها و كذا التعرف على الإعاقة السمعية وأسبابها . وقد اعتمدنا على المنهج الوصفي باعتباره المنهج الملائم للدراسة، في حين مرهذا الروبورتاج بعدة مراحل : - مرحلة ما قبل التصوير . - مرحلة التصوير . - مرحلة ما بعد التصوير . - وشارة البداية وشارة النهاية . - التقطيع التقني .
The aim of thisstudyis to identify the school of childrenwithhearingdisabilitiesin Ouargla - Basmat Amal - through a photographic reportage about thisschool. This isreflected in the identification of the school and the children - the deafchild - in it, as well as the recognition of the hearingdisability and its causes. We have relied on the descriptive approach as the appropriatemethod of study, while the Rortagnapassedthroughseveral stages: - Pre-imaging. - Photography stage. - Post-imaging. - The starting badge and the end badge. - Technicalshredding.
Description: تخصص : إذاعــــــــة و تـــــــــلفزيون
URI: http://dspace.univ-ouargla.dz/jspui/handle/123456789/14443
ISSN: ma
Appears in Collections:Département des Sciences de l'Information et de la Communication - Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hadji-hadfi.pdf2,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.